"Combina i mou-te"........amb bicicleta

Francesc Mauri
Un dels aparcaments de bicis a TV3, amb diferents tipus aparcats

Un dels aparcaments de bicis a TV3, amb diferents tipus aparcats

Aquestes línies no pretenen descobrir la sopa d'all. La bicicleta fa dècades que s'utilitza, si bé, a moltes viles i ciutats, a l'època del desenvolupisme, va quedar eclipsada per la inundació de milions d'automòbils.

Sens dubte, el lema d'aquest any de la Setmana de la Mobilitat, "Combina i mou-te", apunta cap a la bicicleta, a banda, és clar, d'anar caminant.

A les zones urbanes, les que concentren més població del país i més col·lapses, moure's en cotxe és difícil, feixuc, car i, cada cop, amb més restriccions. És en aquests indrets on la bicicleta, sobretot plegable, és la solució màgica. En transport públic o al maleter d'un cotxe hi caben perfectament.

Els més valents i que no pateixen fent exercici, amb una bicicleta convencional en tenen prou. En canvi, per als que volen fer exercici però "a la carta", és a dir, triar el nivell d'esforç en funció del moment, l'elèctrica és perfecta. Des de gairebé zero esforç fins a un esforç idèntic a la no elèctrica. Es pot triar a voluntat.

Per tant, a diferència de la moda del patinet elèctric, molt pràctic, però que fomenta el sedentarisme, la bicicleta elèctrica plegable compleix tot el que necessitem.

Però, quina triem? 3 elements són fonamentals. Preu, pes i mida de roda.

Pel que fa al preu, la majoria estan entre els 500 i els 2.500 euros.

Les pròximes als 25 quilos, són feixugues de transportar i conviden a deixar-les lligades al carrer. Les pròximes als 20 kg són molt més pràctiques i pujar-les a una oficina, dins de casa o amunt i avall és força més fàcil. Algunes, baixen dels 20 kg i s'acosten als 15. Aquestes, no cal dir-ho, són les més fàcils de transportar.

Finalment, la mida de roda també és important. Les de 14 polsades són rodes petites. Menys estabilitat, apta per recorreguts curts, però més petita per no ocupar lloc. La de 20", és força més estable i més recomanada per distàncies més llargues, si bé, sempre amb més ocupació d'espai.

Estigueu atents a l'anunci d'algunes subvencions per part d'ajuntaments i, sobretot, l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Aquest organisme, cada any i abans de l'estiu subvenciona als habitants dels 36 municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona amb 250 euros directes per la compra d'una bicicleta elèctrica.

 

 

TEMES:
Mobilitat