La CCMA presenta els avenços en TV interactiva al Fòrum de Londres

TVC participa al TV Innovation Forum de Londres per presentar les experiències i avenços en TV Interactiva HbbTV davant dels principals operadors de continguts audiovisuals.

Amb el títol "HbbTV and the opportunities it presents to broadcasters", Francesc Mas, gestor de projectes del Departament de Recerca i Nous Serveis de la CCMA, ha explicat el nou servei a la carta del canal Super3 per a televisió connectada, que es va posar en marxa al juliol de 2017. A través d'aquest servei, el públic infantil pot accedir d'una manera molt senzilla a tots els vídeos dels seus programes preferits, amb un disseny molt atractiu i imatge de qualitat.També ha mostrat les funcionalitats que permet l'HbbTV com la possibilitat de personalitzar la configuració dels subtítols i l'audiodescripció.

L'èxit d'aquest servei és un exemple clar dels avantatges que l'HbbTV ofereix als operadors per millorar l'experiència de l'usuari. En el cas del Super3, el consum de continguts s'ha multiplicat per vuit.

Un altre dels eixos de la intervenció de Francesc Mas és l'ús de tècniques de "big data" en l'anàlisi de les dades de consum i de les preferències dels espectadors per millorar l'experiència dels usuaris i augmentar la seva fidelitat. El creuament de dades permet obtenir informació molt valuosa sobre el comportament de l'audiència en temps real. El projecte de big data de la CCMA està liderat per Alberto Alejo, cap del Departament d'Enginyeria.

La CCMA participa en el TV Innovation Forum de Londres convidada per Arqiva, el principal propietari de la infraestructura de comunicacions al Regne Unit, amb una història que es remunta a les primeres emissions de ràdio i televisió de la BBC els anys 1920 i 1930.

Anar al contingut