El viral del "Popap"

Dove i Adidas revolucionen les xarxes amb dos controvertits anuncis

Dove s'ha disculpat després de llençar una campanya a les xarxes socials qualificada de racista. Adidas ha generat també molta controvèrsia amb un anunci on apareix una model sense depilar
Imatges dels anuncis de Dove i Adidas que han provocat la reacció a les xarxes

Imatges dels anuncis de Dove i Adidas que han provocat la reacció a les xarxes

La multinacional de roba esportiva Adidas i la de sabons Dove, propietat d'Unilever, s'han convertit en virals. Les dues companyies han llençat dues campanyes de publicitat que no han deixat indiferent ningú, en el bon i en el mal sentit.

La filial de Dove als Estats Units va publicar a les xarxes socials un GIF on es veia una noia negra que es treia una samarreta i es convertia en una noia blanca. Milers de persones van denunciar l'anunci per racista.

Davant del ressò mediàtic i la crisi de reputació, amb usuaris llençant a la brossa productes de la multinacional, Dove s'ha vist obligada a retirar la campanya i disculpar-se:

Dove afirma que la intenció de l'anunci era celebrar la diversitat, però "ens hem equivocat", reconeixen. "No hauria d'haver passat." La companyia "lamenta sincerament" si algú s'ha pogut sentir ofès.

Ara fa uns mesos, Dove va tornar a estar al centre de la polèmica. La companyia va posar a la venda al Regne Unit una línia de pots de xampú de diferents mides i formes. Es convidava les dones a comprar el pack segons el volum corporal.

Adidas i la model de pèls a les cames

Adidas ha volgut trencar esquemes amb la seva última campanya publicitària. Hi apareix la model Arvida Byström, que va amb un vestit i les cames sense depilar.

La imatge ha causat molta controvèrsia: molts usuaris, sobretot dones, han elogiat Byström, i d'altres l'han criticada i han qualificat la imatge de desagradable.


En el seu perfil d'Instagram, la model ha agraït els missatges de suport i ha denunciat haver rebut amenaces de violació a través de missatges privats.