Antoni Miralda va néixer a Terrassa el 1942 al si d'una família del ram del tèxtil (no podia ser d'una altra manera). Un dels moments més decisius de la seva carrera com a artista es produeix en el lloc més impensable: a Castillejos, quan està fent el servei militar. Fastiguejat, dibuixa i dibuixa els uniformes fins al detall més petit. De Castillejos se'n va a París, on coneix els anomenats "catalans de París" (Joan Rabascall, Jaume Xifra, Benet Rossell, Dorothée Selz), amb els quals treballa al voltant del tema dels cerimonials i el menjar. De París se'n va a Nova York, on comparteix estudi amb un altre artista català, Antoni Muntades, i allà és on definitivament pren forma el Miralda que ara coneixem. Sempre al marge de l'ortodòxia, malgrat que col·labora amb museus i institucions, Miralda desenvolupa una obra de dimensions gegantines que té el clímax quan decideix casar l'estàtua de Colom de Barcelona amb l'Estàtua de la Llibertat de Nova York en el que bateja com el projecte Honeymoon. Artista, però també antropòleg, Miralda ens introdueix en la història de la humanitat a través del menjar. Des de fa uns anys col·labora estretament amb la seva companya, Montse Guillem, una gran cuinera que ha acabat fent-se artista, com ell. Ara viu entre Miami i Barcelona.
Així en parla "El Periódico de Catalunya".
Aquí teniu el vídeo de l'entrevista. També podeu escoltar-la o bé podeu llegir la transcripció íntegra de l'entrevista: