Estrena digital

La nova app de Catalunya Ràdio, segons un dels pares de la criatura

Marc Bassols, responsable d'aplicacions mòbils de la CCMA, ens revela els secrets de la nova aplicació mòbil de Catalunya Ràdio i TV3
Sergi Baixas
Marc Bassols, el pare de la nova app de Catalunya Ràdio

Catalunya Ràdio estrena una app amb disseny nou i un accés més fàcil als continguts, tant àudios com vídeos. Es potencia l'accés als directes i també a la participació de l'usuari en concursos, sortejos i enquestes. Ningú millor que Marc Bassols, pare de la criatura i responsable d'aplicacions mòbils a la CCMA, per explicar-ne les novetats.

Què té la nova app de Catalunya Ràdio que no tinguin altres apps semblants?

Hi ha moltes aplicacions de ràdio arreu del món. Nosaltres hem intentat fer un recopilatori dels punts forts. Per exemple, una novetat exclusiva de la nova app de Catalunya Ràdio seran els vídeos. A partir d'ara, es podrà accedir als vídeos i també als streamings que es retransmeten en directe.

Amb quines altres aplicacions us vau emmirallar per desenvolupar-la?

Ens hem basat en el model estructural d'aplicacions radiofòniques d'èxit d'arreu del món. Les nostres principals fonts d'inspiració han estat la cadena britànica BBC i les cadenes nòrdiques SBK i MRK.

Quins punts s'han millorat a partir de la versió anterior?

A partir d'ara, l'usuari només caldrà que es registri una única vegada. D'aquesta manera, podrà participar directament en concursos, sortejos i enquestes de Catalunya Ràdio. A més, es podrà accedir a més contingut gràcies a una oferta d'àudios i vídeos més gran. Cal assenyalar que el món de les aplicacions és molt complex i constantment està en procés de millora. Per això intentem estar sempre atents al llistat de peticions dels usuaris.

Quins han estat els objectius del nou llançament?

Bàsicament, ens hem centrat en la simplificació de l'aplicació per millorar l'experiència de l'usuari. Volíem que l'app fos el màxim de senzilla possible per facilitar la navegació. També hi hem introduït noves funcionalitats del 'Player'. D'altra banda, l'app et dona l'opció de compartir el contingut amb altres pantalles mitjançant el Chromecast de Google i Airplay d'Apple. I, a més, pots veure vídeos en directe d'exclusius internet, com ara una entrevista d'"El matí". 

Quin és el volum aproximat de trànsit que s'espera?

Actualment, tenim 40.000 usuaris únics setmanals de mitjana. Preveiem que amb el llançament de la nova aplicació augmentarem el trànsit d'usuaris un 15%. El contingut de Catalunya Ràdio és el nostre cavall guanyador i ens ho posa molt fàcil a l'hora d'aconseguir més audiència i augmentar el nombre d'usuaris.

Quin ha estat el repte més difícil que us heu trobat a l'hora de desenvolupar l'app?

Simplificar és molt difícil. Hem volgut afinar i focalitzar en l'objectiu principal de l'aplicació, és a dir, el consum d'àudios i vídeos tant en directe com a la carta. Ens hem centrat especialment en aquests aspectes per fer-los més eficients.

NOTÍCIES RELACIONADES