Rodalies
Rodalies

Rodalies a examen. Setmana #ControlTrens a "El matí de Catalunya Ràdio"

Qui falla encara? Adif, Renfe, la Generalitat? El problema és que no es coordinen? "El matí de Catalunya Ràdio" parla amb tots els actors implicats. De moment, han passat pels nostres micròfons Renfe, la Generalitat, el Síndic de Greuges i plataformes d'usuaris afectats.

Actualitzat

Ens tornem a enfilar als trens de Catalunya per veure si les coses han millorat al servei de Rodalies respecte al diagnòstic que vam fer l'any passat. Ho fem a través de l'antena i de les xarxes socials, especialment a Twitter, amb l'etiqueta #ControlTrens

 

En el tercer dia de diagnòstic, Laia Claret ha viatjat a l'R2 Nord, la línia de Granollers, una de les més afectades pels retards, per copsar el grau de satisfacció dels seus usuaris i posteriorment, des de l'estació de Sants, ha reunit el Síndic de Greuges, Rafael Ribó, amb Montse Castellà, portaveu de la plataforma Trens Dignes de les Terres de l'Ebre, i Glòria Francolí, membre del grup "Perquè no ens fotin el tren". La conclusió irrefutable per part del Síndic és que "els nostres diners han de tornar per ser nosaltres qui gestionem el nostre sistema ferroviari".

Aquesta setmana també hem estat testimoni del doble anunci del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, a "El matí de Catalunya Ràdio". D'una banda, el govern de la Generalitat farà una llei de transport públic, en clau d'estat, que regularà tot el sistema ferroviari, incloent-hi Rodalies. I, de l'altra, abans de final d'any, presentarà una proposta per acabar el tram central de la línia 9 del metro i el ramal de la línia 10, cap a la Zona Franca.

Rull també ha explicat que la Generalitat presentarà un recurs contenciós administratiu contra Adif, l'ens estatal de gestió ferroviària, perquè faci les inversions a la xarxa de trens a Catalunya a què es va comprometre el govern espanyol.

Qui també s'ha sotmès al nostre examen ha estat Renfe, que defensa que compleixen el servei amb un 94% de puntualitat i que els usuaris els donen una puntuació d'un 6,5. Segons ha explicat a "El matí de Catalunya Ràdio" el director de Rodalies, Fèlix Martín, confien a poder millorar la circulació de trens als túnels de Barcelona, que ara estan al màxim de la seva capacitat, i que s'escurci el temps dels trajectes. Per fer-ho hi ha en marxa tres accions, que han comportat una inversió de 200 milions d'euros. Entre altres mesures, es vol dotar Rodalies d'un sistema que funciona a la gran velocitat i reestructurar les vies a l'estació de Sants per fer-les polivalents i poder guanyar temps.

 

Renfe té comptabilitzats aquest 2016 cinc problemes tècnics qualificats com a greus perquè van afectar més de 10.000 persones. D'aquests cinc incidents, quatre els atribueix a la infraestructura, responsabilitat d'Adif.

Anar al contingut