Benzina, híbrid o dièsel? Aquesta és la qüestió

Hi ha un campanya contra els cotxes dièsel

Enllaç a altres textos de l'autor Damià Aguilar

Damià Aguilar

Redactor d'Esports especialitzat en motor

@damCR
Actualitzat

T'has de comprar un cotxe? Jo per sort no. Dic per sort, perquè si hagués de començar a mirar potser hauria de prendre ansiolítics. La primera variable sempre serà el preu, en el meu cas sí. Crec que és una màxima que cal complir, la de no comprar-se mai un cotxe que no et pots permetre. Recordeu els anys de la crisi i tots els SUVs de luxe que circulaven i que de cop i volta van desaparèixer dels carrers? I no cal picar tan amunt, amb els GTIs i la gent jove passa una cosa similar.

Un cop has decidit quin pressupost tens i com el pagaràs o quina financera o oficina bancària et deixarà els calés, comences a decidir quina mena de vehicle vols. Utilitari, familiar, SUV, tot terreny autèntic... Aquí no m'hi fico. Tria el que vulguis. Normalment amb un fill et cal un cotxe del tipus berlina o familiar, perquè evidentment un utilitari és massa just. Si tens un segon fill, l'espai es multiplica per tres. A mi m'agrada aquella sentència que diu "preu per preu, sabates grosses". Entre altres coses perquè, avui dia, en els vehicles la mida no és directament proporcional a la despesa en carburant. I a més hi ha una cosa anomenada "conducció econòmica/eficient" que no és cap quimera.

I després arriba el desastre. Què trio? Benzina, híbrid endollable o no, o dièsel? I et cau la casa a sobre. El dièselgate ha fet mal. Ens arriben missatges sonda del govern espanyol dient que acabaran apujant el preu del dièsel sobre la base d'apujar-ne els impostos. Jo si m'hagués de comprar un vehicle estrictament de benzina, pensaria que vaig enrere. Preferiria un híbrid.

Però l'oferta d'híbrids és limitada. Per què? Aquest és un altre debat. Sempre poso com a exemple que ja fa alguns anys podies circular per Califòrnia i veies com cada marca de vehicle japonès tenia la seva versió híbrida (més o menys real). A Honda li ha costat una pila d'anys -ho ha fet ara- treure el CRV híbrid al mercat espanyol. Molt tard.

En paral·lel, tenim missatges que diuen que els vehicles dièsel són els més contaminants... Articles de premsa... Marques com Toyota i Nissan aposten per eliminar els vehicles dièsel dels seus catàlegs. Què pensaria Rudolf Diesel si aixequés el cap? Probablement que ens la volen fotre una vegada més. Perquè si parles amb qualsevol enginyer del sector et dirà que hi ha a l'abast la tecnologia per fer que un dièsel com a mínim contamini el mateix que un benzina.

Anar al contingut