TOTS ELS ÀUDIOS

S'han trobat 314 resultats.

  • Jordi Puigneró: Catalunya serà digital; bona economia catalana, i xarxa social de vídeos
    Escolta àudio

    Jordi Puigneró: Catalunya serà digital; bona economia catalana, i xarxa social de vídeos

    Entrevistem el conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró. Per primera vegada, la digitalització dona nom a una conselleria i, per tant, es converteix en un element clau de l'estratègia política del govern. Puigneró afirma que "si ara no aprofitem la revolució digital, no pujarem al tren del progrés", i ens ofereix una dada: al gener, les TIC ja van superar la indústria de l'automòbil. Assegura que la tecnologia permet ja el vot digital i que si hi ha un altre referèndum es podrà votar amb vot electrònic i que, per aplicar-ho, només ens cal confiança. Amb Lluís Juncà, director general de Promoció Econòmica de la Generalitat, parlem de com serà el teixit empresarial de la Catalunya del segle XXI. Coneixem Vitcord, una app dissenyada per crear i compartir vídeos. I, per acabar, parlem del concurs escolar "Webs al punt" de la Fundació puntCAT, que ha rebut aquesta setmana una Creu de Sant Jordi per la seva tasca digital.

  • Vitcord: Amb un mòbil a la butxaca tots som cocreadors de records
    Escolta àudio

    Vitcord: Amb un mòbil a la butxaca tots som cocreadors de records

    Vitcord és una aplicació dissenyada per crear i compartir vídeos. En l'actualitat, els seguidors de l'app creen uns 15 vídeos al dia per usuari i en cada peça hi participen unes 20 persones. Coneixem la història d'aquest invent que ja té 500.000 seguidors i la del seu creador, Adrián Doménech, un emprenedor valencià de només 27 anys que un dia ho va deixar tot per desenvolupar la seva idea.

  • La tasca digital de Fundació puntCAT ha obtingut una Creu de Sant Jordi
    Escolta àudio

    La tasca digital de Fundació puntCAT ha obtingut una Creu de Sant Jordi

    A "Emprèn internet" parlem amb Manel Sanromà, director de la Fundació puntCAT, que acaba de ser guardonada amb la Creu de Sant Jordi per la seva tasca digital pionera. Aprofitem per conèixer una de les iniciatives que ha portat a terme la Fundació per promoure el coneixement digital entre els escolars: el concurs "Webs al punt" que aquest any ha arribat a la vuitena edició. També parlem amb Joan Costa, professor d'un institut de Manresa que hi ha participat i ens explica la seva utilitat entre els alumnes.

  • Lluís Juncà: "Només el 12% d'empreses catalanes facturen més de 10 milions"
    Escolta àudio

    Lluís Juncà: "Només el 12% d'empreses catalanes facturen més de 10 milions"

    A la secció "Catalunya Valley" parlem amb Lluís Juncà, director general de Promoció Econòmica de la Generalitat. Com serà el teixit empresarial de Catalunya del segle XXI? L'economia catalana viu un bon moment? La consolidació de Catalunya com a "hub" tecnològic és un miratge o una realitat? Amb Juncà abordem aquestes i moltes altres qüestions econòmiques i arribem a una conclusió: la clau per seguir augmentant el nivell de les empreses catalanes només és una: canviar la cultura empresarial.

  • Jordi Puigneró: "Si hi ha un altre referèndum es podrà votar electrònicament"
    Escolta àudio

    Jordi Puigneró: "Si hi ha un altre referèndum es podrà votar electrònicament"

    En l'últim programa de la temporada, fem balanç TIC i Xantal Llavina entrevista el nou conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró. Per primera vegada, la digitalització dona nom a una conselleria i per tant es converteix en un element clau de l'estratègia política del govern. Afirma que si ara no aprofitem la revolució digital, no pujarem al tren del progrés i ens ofereix una dada: al gener, els llocs de treball TIC ja van superar la indústria de l'automòbil. Ens parla també de l'aposta de Catalunya pel món empresarial i diu que la fuga d'empreses no ha estat de casa nostra a l'exterior, sinó al contrari. Explica també que la seva conselleria oferirà fins a 30.000 places de treball i que en el futur, els treballadors públics hauran d'acreditar un cert nivell de competència digital.

  • Antoni Bassas repassa l'actualitat dels mitjans; com crear programes de TV i triomfar en publicitat
    Escolta àudio

    Antoni Bassas repassa l'actualitat dels mitjans; com crear programes de TV i triomfar en publicitat

    Parlem amb el periodista i emprenedor Antoni Bassas per repassar la seva biografia i analitzar el present i el futur del periodisme, la convivència entre mitjans públics i privats i el paper de les xarxes socials. Sobre la manipulació als mitjans de comunicació, afirma que la llibertat d'expressió sempre està amenaçada i que quan veus un govern mentint tal com ho ha fet no s'entén que parlin de "fake news". Respecte als fets de l'octubre, assegura que fan més mal les mentides que els cops i que si entrevistés Felip VI li preguntaria què el va portar a pensar el discurs del 3 d'octubre. En el terreny personal confessa que li agradaria presentar un telenotícies. El comunicador Llucià Ferrer ens explica com crear i vendre un programa de TV com el que estrena aquest estiu a TV3: "Rols de parella". Coneixem els creadors de "Mediterràniament", la campanya publicitària que porta deu anys d'èxit. I Gil Blancafort ens explica el seu pas pel Cannes Lions, on ha estat jurat i ha rebut un premi.

  • Gil Blancafort triomfa als Òscar de la publicitat de Cannes
    Escolta àudio

    Gil Blancafort triomfa als Òscar de la publicitat de Cannes

    A "ADN Digital", el creatiu publicitari Gil Blancafort ens explica la seva experiència al Cannes Lions, un dels certàmens de creativitat i publicitat més prestigiosos del món. Blancafort ens parla de la seva experiència com a jurat en una de les categories, i a la vegada com a premiat, ja que la seva productora, Yslandia, ha estat guardonada per una campanya protagonitzada per l'alpinista Ferran Latorre.

  • Llucià Ferrer: Com crear i vendre un programa de televisió
    Escolta àudio

    Llucià Ferrer: Com crear i vendre un programa de televisió

    A la secció "Catalunya Valley", amb Marc Cortés, parlem amb el presentador Llucià Ferrer, que aquest estiu estrena "Rols de parella" a TV3. Ens explica com s'aconsegueix fer realitat una producció audiovisual. Idea inicial, presentació del projecte i recerca de finançament són alguns dels passos d'un procés sempre complex i ple d'obstacles que, com ens explica, normalment té un 50% de possibilitats de sortir. Es considera un emprenedor de la televisió i la ràdio, i ens diu que no li cauen els anells a l'hora d'agafar el cotxe i anar a vendre el projecte on sigui.

  • Deu anys de "Mediterràniament": els secrets d'una bona campanya
    Escolta àudio

    Deu anys de "Mediterràniament": els secrets d'una bona campanya

    Fran Soley, a la secció "Connexions", ens porta Enric Costa, cap de màrqueting de l'empresa Damm, i Oriol Villar, director creatiu, per parlar de "Mediterràniament", una campanya publicitària d'èxit que aquest any celebra el desè aniversari. Quins són els secrets que la converteixen en una de les cites fixes de cada estiu? Segons ens diuen, la clau està en tres punts concrets: treballar amb bona gent, tenir una bona marca i disposar de "bons diners".

  • Bassas: "Els governs es preocupen per les 'fake news' quan, de vegades, ells en són els emissors"
    Escolta àudio

    Bassas: "Els governs es preocupen per les 'fake news' quan, de vegades, ells en són els emissors"

    Xantal Llavina entrevista el periodista i emprenedor Antoni Bassas. Repassem la biografia d'aquest comunicador, que durant catorze anys va conduir "El matí de Catalunya Ràdio", i analitzem el present i el futur del periodisme, la convivència entre mitjans públics i privats i el paper de les xarxes socials. També parlem sobre la manipulació als mitjans de comunicació, sorgida arran de la situació política catalana dels darrers mesos. En aquest sentit, afirma que quan veus un govern mentint tal com ho ha fet no s'entén que parlin de "fake news". Respecte als fets de l'octubre, assegura que han fet més mal les mentides que els cops i que a Felip VI li preguntaria què el va portar a pensar el discurs del 3 d'octubre. En el terreny personal, diu que se sent molt complet amb el que fa ara, que és refractari als despatxos i que presentar un telenotícies li agradaria molt. I, per acabar, elogia Joaquim Maria Puyal, a qui considera un mestre i un gran referent de la comunicació a Catalunya.

  • Ramon Gener (que fa TV a 72 països), cotxes autònoms i Hyperloop i startups càncer infantil
    Escolta àudio

    Ramon Gener (que fa TV a 72 països), cotxes autònoms i Hyperloop i startups càncer infantil

    El presentador de televisió Ramon Gener ve al "Revolució" per encomanar-nos la seva passió per la música, l'art i la cultura. L'ànima de programes com "This is art" o "Òpera en texans" confessa que li agrada i escolta tot tipus de música, que l'òpera és una de les seves debilitats i que gràcies al programa, en parla en tres idiomes i en 72 països. És capaç de plorar davant una obra d'art i diu que "Els girasols" són el seu mirall. També ens explica que no li agrada gaire la paraula "cultura", però que tot ho és: des de Van Gogh fins a Belén Esteban. Ell prefereix parlar de "coneixement" i ens diu que només hi ha una cosa millor que la música: la gent. També parlem de mobilitat i de com ens mourem en el futur amb Dani Marco. Amb l'empresa Billage sabem com ho poden fer autònoms i empreses petites per gestionar-se de forma fàcil i ràpida. I acabem el programa parlant de la Richi Foundation, que, des de Boston, dona suport a startups per ajudar a lluitar contra el càncer infantil.

  • Des de Catalunya es fa software per a cotxes autònoms
    Escolta àudio

    Des de Catalunya es fa software per a cotxes autònoms

    A la secció "Catalunya Valley", Dani Marco, director de SmartCatalonia, ens parla de mobilitat i de com ens mourem d'aquí uns anys. Com seran els cotxes del dia de demà? Aviat arribarà el transport públic sense conductor. A Catalunya ja s'està fent software per a cotxes autònoms i hi ha pobles autèntics pioners en la mobilitat del futur. També sabrem què és i en què consisteix Hyperloop i si serà una realitat que ens permetria, per exemple, viatjar de Madrid a Barcelona en només 25 minuts.

  • Richi Foundation: Ajudar startups per lluitar contra el càncer infantil
    Escolta àudio

    Richi Foundation: Ajudar startups per lluitar contra el càncer infantil

    A "Emprèn internet", amb Alexandre González, coneixem Ernest Lara i Mercè Feu, director executiu i directora d'operacions de Richi Entrepeneurs, una branca de la Richi Foundation creada pels pares del Richi, un nen que quan tenia 6 anys va patir un càncer i va ser tractat a Boston i es va poder recuperar (ara en té 12). Amb aquesta iniciativa, volen promoure startups amb projectes científics i tecnològics i facilitar-los el contacte amb empreses i institucions de Boston, una de les capitals mundials de l'emprenedoria i la innovació. De moment, en només tres anys, ja ha valorat i estudiat més de 250 projectes de 24 països.

  • Billage: Centralitzar informació per ajudar autònoms i empresaris
    Escolta àudio

    Billage: Centralitzar informació per ajudar autònoms i empresaris

    Yolanda Pérez, a la secció "Start-ups" ens presenta Billage, una empresa que ajuda els autònoms i les pimes a optimitzar el temps i gestionar les necessitats i les dades d'una manera més eficient i més econòmica. Per això parla amb Pau Buixeda, cofundador de la "start-up", que es pot resumir en dues paraules: gestió fàcil. La clau és centralitzar la informació per ajudar a la gestió.

  • Ramon Gener: "Ara parlo d'òpera i art per televisió en 72 països de tot el món"
    Escolta àudio

    Ramon Gener: "Ara parlo d'òpera i art per televisió en 72 països de tot el món"

    Xantal Llavina entrevista l'emprenedor i comunicador de televisió Ramon Gener, l'ànima d'exitosos programes com "This is art" i "Òpera en texans", on ens encomana la seva passió per la música, l'art i la cultura. Assegura que donaria mitja vida per cantar però que el seu do no és aquest, tot i que diu que la recerca més maca de la vida és buscar-lo. Confessa que li agrada i escolta tot tipus de música, que l'òpera és una de les seves debilitats i que gràcies al programa en parla en tres idiomes diferents i en 72 països. Ens explica també com veu el futur de la televisió. Diu que és capaç de plorar davant una obra d'art i que "Els gira-sols" són el seu mirall. També confessa que no li agrada gaire la paraula "cultura", però que tot ho és: des de Van Gogh fins a Belén Esteban. Si el fan triar, prefereix parlar de coneixement o de cultivar, i ens diu que només hi ha una cosa millor que la música: la gent.