Catalunya Valley

S'han trobat 56 resultats.

  • Clau-Tic: Aprendre robòtica a partir dels 6 anys
    Escolta àudio

    Clau-Tic: Aprendre robòtica a partir dels 6 anys

    A la secció "Catalunya Valley", Marc Cortés parla amb Marc Gálvez de Clau-Tic, una escola de robòtica de Pineda de Mar, al Maresme, adreçada a nens d'entre 6 i 17 anys. Programació i disseny de robots i videojocs són els eixos d'un ensenyament que pretén canalitzar i fer progressar el talent digital dels més joves. A més, Gálvez fa una crida contundent que posa de manifest una realitat que ha de canviar: falten més noies en el món de la tecnologia.

  • El pla estratègic sobre drons no té en compte l'associació catalana
    Escolta àudio

    El pla estratègic sobre drons no té en compte l'associació catalana

    Marc Cortés, a la secció "Catalunya Valley" parla amb Ignasi Rubio, president d'Acepron, l'única associació d'usuaris catalans de drons. Coneixerem les noves normes que regulen aquest sector, cada vegada més emergent i amb més aplicacions professionals en diversos camps. I també ens farem ressò de per què el Ministeri de Foment no ha tingut en compte l'associació catalana Acepdron a l'hora de presentar la nova regulació. Ja hi ha en aquest sector més de 4.000 empreses i 3.700 pilots.

  • Ara també es digitalitza el servei domèstic per la gran demanda
    Escolta àudio

    Ara també es digitalitza el servei domèstic per la gran demanda

    A Catalunya Valley, Ricard Castellet ens porta My Poppins, empresa que posa el servei domèstic a la nostra disposició d'una manera diferent a la tradicional. Es consideren un marketplace que digitalitza el servei de la llar i ja tenen més de 350 "poppins" treballant per tot l'estat espanyol. A més, coneixerem millor Aleix de Castellar, un dels joves fundadors catalans que respon força al que seria el retrat robot d'un emprenedor. Molt interessant la seva història i aquesta aventura emprenedora que, assegura, ajuda a millorar la vida en parella.

  • Des de Catalunya s'ha incrementat l'oferta de productes turístics experiencials
    Escolta àudio

    Des de Catalunya s'ha incrementat l'oferta de productes turístics experiencials

    El turisme és un dels pilars de l'economia catalana i a "Catalunya Valley" en parlem. Ricard Castellet ens porta Xavier Espasa, director de l'Agència Catalana de Turisme per parlar de Start DMC, un programa d'ajuda als emprenedors que duen a terme des de fa uns anys amb molt d'èxit. Per il·lustrar-lo l'han acompanyat Tahïs Zorrilla de Vivelus i Cristina Caparrós, de Cap a Mar, empreses que han participat en el programa i que ens poden explicar de quina manera els ha beneficiat.

  • El MWC es queda a Barcelona. El més "top" del Mobile 2018
    Escolta àudio

    El MWC es queda a Barcelona. El més "top" del Mobile 2018

    Ricard Castellet i Marc Cortés, de la secció Catalunya Valley, ens porten les novetats del Mobile i expliquen el "top ten": el més original i diferent que s'ha vist a la Fira. Destaquen el gran salt que es farà amb l'arribada del 5G i la possibilitat de tenir respostes immediates, en temps real. Posar "cervell" als robots, llars totalment connectades, apps socials i mòbils segons l'estil de vida, són algunes de les coses que ens destaquen de tot el que s'ha vist aquests dies i ens donen dues mirades diferents d'un mateix esdeveniment.

  • La clau del Mobile World Congress serà el 5G
    Escolta àudio

    La clau del Mobile World Congress serà el 5G

    Aquesta setmana comença el Mobile World Congress i de les seves novetats en parlem a la secció "Catalunya Valley". Ricard Castellet i Dani Viniegra, responsable de l'empresa Ikomobi, analitzen què ens trobarem en aquest gran esdeveniment mundial. Asseguren que veurem la plena integració de la tecnologia en la vida de les persones, que les converses amb màquines seran un dels punts forts, que els smartphones fins i tot podran saber el nostre estat d'ànim i que tot això serà possible gràcies al 5G.

  • Fotocasa: Comprar pisos en euros o bitcoins?
    Escolta àudio

    Fotocasa: Comprar pisos en euros o bitcoins?

    Marc Cortés, a la secció "Catalunya Valley", ens planteja un tema de qual s'ha parlat molt els darrers dies: comprar pisos en bitcoins. Per això ens porta Anaïs López, directora de comunicació del portal immobiliari Fotocasa. Amb ella parlem del fenomen, de si serà una moda que passarà o si, al contrari, l'ús de les monedes virtuals serà cada cop més freqüent en transaccions comercials. També analitzarem el comportament dels venedors i sabrem si aposten, o no, per aquesta nova forma de comprar i vendre.

  • Atrápalo: 18 anys d'oci gràcies al comerç en línia
    Escolta àudio

    Atrápalo: 18 anys d'oci gràcies al comerç en línia

    Ricard Castellet, a la secció "Catalunya Valley", parla amb Eva Rosell, global product manager d'aquesta plataforma pionera que des de fa divuit anys posa l'oci a disposició de tothom. L'any passat va vendre més de dos milions d'entrades a espectacles, 640.000 persones van dormir en hotels que formaven part de la seva oferta i fins i tot podem dir que 118.000 persones van menjar sushi gràcies a ells. Però no només estan pendents del negoci. Coneixerem també la seva vocació solidaria i els projectes Atrápalo Social.

  • Xavi Berneda: "Diuen que Munich és l'Apple de les sabatilles esportives"
    Escolta àudio

    Xavi Berneda: "Diuen que Munich és l'Apple de les sabatilles esportives"

    A la secció "Catalunya Valley", Jordi Pi parla amb Xavi Berneda, un empresari emprenedor que va convertir el negoci familiar en una empresa d'èxit gràcies a internet. Munich ha apostat seriosament per l'"e-commerce" i, gràcies a això, ven més d'un milió de sabatilles l'any. Berneda està convençut que la clau és pensar en la satisfacció del consumidor, i que un dels seus objectius és ser la lovemark catalana. Afirma que sense marca no hi ha companyia i que la idea és transmetre que portar unes Munich no és portar qualsevol cosa.

  • Capital Cell: Invertir per canviar el món, guanyant diners
    Escolta àudio

    Capital Cell: Invertir per canviar el món, guanyant diners

    A la secció "Catalunya Valley", Ricard Castellet parla amb Daniel Oliver, CEO de Capital Cell, una empresa centrada a posar en contacte inversors i projectes en el món de la biotecnologia, una disciplina científica que, diuen els experts, protagonitzarà una gran revolució tecnològica en els pròxims anys. Segons ens expliquen, la clau és invertir en projectes d'impacte social i amb potencial per aconseguir gran rendibilitat. I asseguren que el seu èxit és portar la inversió a gent que mai ho havia fet i menys en aquest sector.

  • Oriol Iglesias, ESADE: El secret de les marques que duren 100 anys
    Escolta àudio

    Oriol Iglesias, ESADE: El secret de les marques que duren 100 anys

    Per què triomfen unes marques i no unes altres? A la secció "Catalunya Valley", Marc Cortés ens porta a Oriol Iglesias, professor d'ESADE i expert en Màrqueting, autor del llibre "¡Quiero esa marca!" Amb ell parlarem del que fa que una marca sigui desitjable i de quina manera han d'evolucionar per seguir estant presents en el mercat. També sabrem quin és el paper que hi té la digitalització en els últims temps i descobrirem exemples de marques que han aconseguit adaptar-se a les noves tendències i mantenir-se amb èxit.

  • Ulule: Petits inversors per a grans projectes
    Escolta àudio

    Ulule: Petits inversors per a grans projectes

    A la secció "Catalunya Valley", Ricard Castellet ens presenta Marta Antúnez, directora general d'Ulule a l'estat espanyol. Amb ella parlarem d'aquesta plataforma de crowdfunding, o micromecenatge, que amb només 6 anys, ha aconseguit ser líder a Europa. Amb més de 18.000 projectes finançats i uns 1,8 milions de membres arreu del món, Ulule dona suport a projectes creatius, innovadors, emprenedors i socials en qualsevol camp i té com a prioritat principal, ajudar projectes que tinguin impacte en una comunitat.

  • Un de cada tres catalans marxen per Nadal
    Escolta àudio

    Un de cada tres catalans marxen per Nadal

    Marc Cortés, de RocaSalvatella, ens porta un tema d'actualitat emmarcat en les festes nadalenques. La tradició que diu que "per Nadal, cada ovella al seu corral" sembla que no és certa del tot, ja que, segons un estudi realitzat per la plataforma Airbnb, un de cada tres catalans té previst viatjar durant les festes. Parlem amb Mònica Clivillé d'aquest hàbit cada cop més estès, però també dels motius que porten els estrangers a visitar-nos. Les escapades a casa nostra tenen dos pilars: la cultura i la gastronomia.

  • Camil Roca d'Ogilvy: "A la publicitat hi ha grans creatius, però no marques valentes"
    Escolta àudio

    Camil Roca d'Ogilvy: "A la publicitat hi ha grans creatius, però no marques valentes"

    A la secció "Catalunya Valley", Jordi Pi parla amb un dels grans creatius de l'agència de publicitat Ogilvy: Camil Roca. Amb ell repassem com s'està vivint la digitalització del sector i com la tecnologia ajuda a desenvolupar idees publicitàries revolucionàries. Afirma que tenim molt bons creatius, però que les marques han de ser més valentes a l'hora de fer realitat idees trencadores. I també repassem amb ell els anuncis de La Marató de TV3, campanya de la qual són responsables des de fa molts anys.

  • Airbnb: "S'ha acabat per sempre el relloguer de pisos"
    Escolta àudio

    Airbnb: "S'ha acabat per sempre el relloguer de pisos"

    A la secció "Catalunya Valley", Ricard Castellet fa balanç d'una empresa que ha revolucionat Barcelona: Airbnb. Amb Sergio Vinay, responsable de Polítiques Públiques, repassem les línies mestres de la companyia, que afirma que ha normalitzat les relacions amb l'Ajuntament de la ciutat i, sobretot, que està controlant molt seriosament la qüestió del relloguer de pisos i cases. N'han eliminat 2.500 a Barcelona. També ens explica que la seva aposta de futur són les ciutats i les experiències al seu voltant.