Catalunya Valley

S'han trobat 47 resultats.

  • Jordi Monés: 41 propostes tecnològiques per plantar cara a la ceguesa
    Escolta àudio

    Jordi Monés: 41 propostes tecnològiques per plantar cara a la ceguesa

    A la secció "Catalunya Valley", Jordi Pi parla amb el doctor Jordi Monés, impulsor de Silver, una plataforma revolucionària que agrupa 41 propostes tecnològiques, entre aplicacions i dispositius, adreçades a les persones cegues o amb greus malalties oculars degeneratives. Des de la Barcelona Macula Foundation s'ha treballat en aquesta eina molt útil per a la gent que té ceguesa de naixement i, molt especialment, per als qui han perdut la visió posteriorment. També parlarem amb una de les dues persones que han fet possible Silver, Daniela Rubio, que des de Mèxic ens explica la seva experiència i la seva feina.

  • El reconeixement facial serà cada vegada més utilitzat a tot el món
    Escolta àudio

    El reconeixement facial serà cada vegada més utilitzat a tot el món

    A la secció "Catalunya Valley", Marc Cortés entrevista l'expert en transformació digital Jordi Griful. En la setmana del tancament de Cambridge Analytics, després de l'escàndol de Facebook, ens explicarà quines són les conseqüències de regalar les nostres dades i com 4.000 milions de persones ens hem convertit en emissors de dades que circulen permanentment per la xarxa, gairebé sempre de manera descontrolada i sense el nostre consentiment. A més, expliquen que Facebook vol crear una còpia de les cares de tots els usuaris! El reconeixement facial és utilitzat per les principals companyies de tecnologia de tot el món. Ara, amb 2.200 milions d'usuaris, ha desenvolupat la base de dades de cares més gran de la historia.

  • Dani Marco: "Falten dones TIC i cal impulsar la robòtica i la tecnologia a les escoles"
    Escolta àudio

    Dani Marco: "Falten dones TIC i cal impulsar la robòtica i la tecnologia a les escoles"

    A la secció "Catalunya Valley" i des de la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital de la Generalitat, Dani Marco, director de SmartCatalonia, ens presenta la campanya Bitbot.cat, que promou que la programació informàtica i la robòtica siguin cada vegada més presents a les escoles i formin part de les activitats extraescolars. Marco també ens repassa el present de les TIC i ens porta dues dades a tenir en compte: falten dones al sector i en un futur proper podem trobar-nos que només es cobreixin el 50% de feines TIC.

  • Novetat: Ja podem tenir un correu .cat. Voleu saber com?
    Escolta àudio

    Novetat: Ja podem tenir un correu .cat. Voleu saber com?

    A la secció "Catalunya Valley", amb Ricard Castellet, coneixerem el nou director general de la Fundació.cat, Manel Sanromà. Amb ell parlem de les iniciatives que està posant en marxa per estendre el correu .cat arreu de la xarxa. Amb més de 100.000 dominis, la intenció de la Fundació és fer-lo créixer i unir així tecnologia, país i llengua. Parlarem també de la bona salut del català que, ara mateix, és la llengua sense estat més potent a internet. I ens explica les propostes específiques de la Fundació adreçades als internautes per aquest Sant Jordi que hi haurà davant la Pedrera de Barcelona.

  • Aniol Florensa: de guionista a pollastre digital
    Escolta àudio

    Aniol Florensa: de guionista a pollastre digital

    Marc Cortés, a la secció "Catalunya Valley", ens presenta Aniol Florensa, guionista i escriptor exemple de la transformació digital d'una persona. Transformació que també ha portat a l'estudi del "Revolució", on ha arribat vestit de pollastre assassí, com els que surten a la seva novel·la "Kentucky", que s'ha donat a conèixer íntegrament a través de les xarxes socials. Aniol Florensa també és el creador del canal de Youtube "Marca Blanca" que acumula més de cinc milions de visites.

  • App catalana de catàlegs en línia amb 35 milions d'usuaris al món
    Escolta àudio

    App catalana de catàlegs en línia amb 35 milions d'usuaris al món

    Amb Ricard Castellet, a "Catalunya Valley", descobrim Tiendeo, una plataforma que ofereix tota mena de catàlegs comercials en línia. Parlem amb una de les seves fundadores, Eva Martín, que ens explica els orígens i el funcionament de l'aplicació. El servei ensenya els catàlegs disponibles a la nostra ciutat o zona, i hi afegeix la geolocalització per facilitar als usuaris la ubicació geogràfica. Aquesta startup catalana, fundada el 2011, ja té 120 treballadors, més de 35 milions d'usuaris mensuals i té presència a més de 35 països, amb una facturació de set milions d'euros que aquest any vol arribar als deu.

  • Clau-Tic: Aprendre robòtica a partir dels 6 anys
    Escolta àudio

    Clau-Tic: Aprendre robòtica a partir dels 6 anys

    A la secció "Catalunya Valley", Marc Cortés parla amb Marc Gálvez de Clau-Tic, una escola de robòtica de Pineda de Mar, al Maresme, adreçada a nens d'entre 6 i 17 anys. Programació i disseny de robots i videojocs són els eixos d'un ensenyament que pretén canalitzar i fer progressar el talent digital dels més joves. A més, Gálvez fa una crida contundent que posa de manifest una realitat que ha de canviar: falten més noies en el món de la tecnologia.

  • El pla estratègic sobre drons no té en compte l'associació catalana
    Escolta àudio

    El pla estratègic sobre drons no té en compte l'associació catalana

    Marc Cortés, a la secció "Catalunya Valley" parla amb Ignasi Rubio, president d'Acepron, l'única associació d'usuaris catalans de drons. Coneixerem les noves normes que regulen aquest sector, cada vegada més emergent i amb més aplicacions professionals en diversos camps. I també ens farem ressò de per què el Ministeri de Foment no ha tingut en compte l'associació catalana Acepdron a l'hora de presentar la nova regulació. Ja hi ha en aquest sector més de 4.000 empreses i 3.700 pilots.

  • Ara també es digitalitza el servei domèstic per la gran demanda
    Escolta àudio

    Ara també es digitalitza el servei domèstic per la gran demanda

    A Catalunya Valley, Ricard Castellet ens porta My Poppins, empresa que posa el servei domèstic a la nostra disposició d'una manera diferent a la tradicional. Es consideren un marketplace que digitalitza el servei de la llar i ja tenen més de 350 "poppins" treballant per tot l'estat espanyol. A més, coneixerem millor Aleix de Castellar, un dels joves fundadors catalans que respon força al que seria el retrat robot d'un emprenedor. Molt interessant la seva història i aquesta aventura emprenedora que, assegura, ajuda a millorar la vida en parella.

  • Des de Catalunya s'ha incrementat l'oferta de productes turístics experiencials
    Escolta àudio

    Des de Catalunya s'ha incrementat l'oferta de productes turístics experiencials

    El turisme és un dels pilars de l'economia catalana i a "Catalunya Valley" en parlem. Ricard Castellet ens porta Xavier Espasa, director de l'Agència Catalana de Turisme per parlar de Start DMC, un programa d'ajuda als emprenedors que duen a terme des de fa uns anys amb molt d'èxit. Per il·lustrar-lo l'han acompanyat Tahïs Zorrilla de Vivelus i Cristina Caparrós, de Cap a Mar, empreses que han participat en el programa i que ens poden explicar de quina manera els ha beneficiat.

  • El MWC es queda a Barcelona. El més "top" del Mobile 2018
    Escolta àudio

    El MWC es queda a Barcelona. El més "top" del Mobile 2018

    Ricard Castellet i Marc Cortés, de la secció Catalunya Valley, ens porten les novetats del Mobile i expliquen el "top ten": el més original i diferent que s'ha vist a la Fira. Destaquen el gran salt que es farà amb l'arribada del 5G i la possibilitat de tenir respostes immediates, en temps real. Posar "cervell" als robots, llars totalment connectades, apps socials i mòbils segons l'estil de vida, són algunes de les coses que ens destaquen de tot el que s'ha vist aquests dies i ens donen dues mirades diferents d'un mateix esdeveniment.

  • La clau del Mobile World Congress serà el 5G
    Escolta àudio

    La clau del Mobile World Congress serà el 5G

    Aquesta setmana comença el Mobile World Congress i de les seves novetats en parlem a la secció "Catalunya Valley". Ricard Castellet i Dani Viniegra, responsable de l'empresa Ikomobi, analitzen què ens trobarem en aquest gran esdeveniment mundial. Asseguren que veurem la plena integració de la tecnologia en la vida de les persones, que les converses amb màquines seran un dels punts forts, que els smartphones fins i tot podran saber el nostre estat d'ànim i que tot això serà possible gràcies al 5G.

  • Fotocasa: Comprar pisos en euros o bitcoins?
    Escolta àudio

    Fotocasa: Comprar pisos en euros o bitcoins?

    Marc Cortés, a la secció "Catalunya Valley", ens planteja un tema de qual s'ha parlat molt els darrers dies: comprar pisos en bitcoins. Per això ens porta Anaïs López, directora de comunicació del portal immobiliari Fotocasa. Amb ella parlem del fenomen, de si serà una moda que passarà o si, al contrari, l'ús de les monedes virtuals serà cada cop més freqüent en transaccions comercials. També analitzarem el comportament dels venedors i sabrem si aposten, o no, per aquesta nova forma de comprar i vendre.

  • Atrápalo: 18 anys d'oci gràcies al comerç en línia
    Escolta àudio

    Atrápalo: 18 anys d'oci gràcies al comerç en línia

    Ricard Castellet, a la secció "Catalunya Valley", parla amb Eva Rosell, global product manager d'aquesta plataforma pionera que des de fa divuit anys posa l'oci a disposició de tothom. L'any passat va vendre més de dos milions d'entrades a espectacles, 640.000 persones van dormir en hotels que formaven part de la seva oferta i fins i tot podem dir que 118.000 persones van menjar sushi gràcies a ells. Però no només estan pendents del negoci. Coneixerem també la seva vocació solidaria i els projectes Atrápalo Social.

  • Xavi Berneda: "Diuen que Munich és l'Apple de les sabatilles esportives"
    Escolta àudio

    Xavi Berneda: "Diuen que Munich és l'Apple de les sabatilles esportives"

    A la secció "Catalunya Valley", Jordi Pi parla amb Xavi Berneda, un empresari emprenedor que va convertir el negoci familiar en una empresa d'èxit gràcies a internet. Munich ha apostat seriosament per l'"e-commerce" i, gràcies a això, ven més d'un milió de sabatilles l'any. Berneda està convençut que la clau és pensar en la satisfacció del consumidor, i que un dels seus objectius és ser la lovemark catalana. Afirma que sense marca no hi ha companyia i que la idea és transmetre que portar unes Munich no és portar qualsevol cosa.