TOTS ELS ÀUDIOS

S'han trobat 327 resultats.

  • Bernstein: Kaddish
    Escolta àudio

    Bernstein: Kaddish

    "Música tonal i música atonal" En aquesta obra on Leonard Bernstein expressa els seus conflictes de fe, utilitza música atonal per mostrar la seves queixes a déu i música tonal per expressar la seva reconciliació amb ell. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrre Jamie Bernstein, narradora, Ann Murray, mezzo-soprano, i el Cor i l'Orquestra Simfònica de la BBC, sota la direcció de Leonard Slatkin. Leonard Bernstein (1918-1990) Simfonia núm. 3, Kaddish (1963, revisada el 1977) Guia d'orquestra

  • Elgar: Simfonia núm. 1
    Escolta àudio

    Elgar: Simfonia núm. 1

    "La Cinquena de Brahms" El director d'orquestra Arthur Nikisch, que va dirigir aquesta obra, va comentar que si s'havia dit que la Primera simfonia de Brahms era la Desena de Beethoven, aquesta Primera simfonia d'Elgar era la Cinquena de Brahms. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de la Staatskapelle de Berlin sota la direcció de Daniel Barenboim. Edward Elgar (1857-1934) Simfonia núm.1 (1908) Guia d'orquestra

  • Bernstein: West Side Story
    Escolta àudio

    Bernstein: West Side Story

    "La caixa d'eines de Leonard Bernstein" Leonard Bernstein, segons declaracions de la seva filla, va encarar la composició de la música de West Side Story amb les eines pròpies d'un "compositor simfònic". Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrre Kiri Te Kanawa, soprano, Louise Edeiken, soprano, Tatiana Troyanos, mezzo soprano, Josep Carreras, tenor, Angelina Réaux, soprano i Stella Zambalis, soprano, entre altres solistes vocals, i amb una orquestra que dirigia Leonard Bernstein. West Side Story (1961) Leonard Bernstein (1918-1990) Guia d'orquestra

  • Bach: Concert violí en re menor
    Escolta àudio

    Bach: Concert violí en re menor

    "Progressions" La progressió és un recurs molt utilitzat en el Barroc i aquest concert ens permet comentar els tipus de progressió més habituals. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrre de Thomas Zehetmair, violí, i l'Amsterdam Bach Soloists. Johann Sebastian Bach (1685-1750) Guia d'orquestra

  • Brahms: Concert per a violí i violoncel
    Escolta àudio

    Brahms: Concert per a violí i violoncel

    "Violí i violoncel, violoncel i violí" En el Classicisme i el Romanticisme no hi ha gaires concerts per a dos solistes. Aprofitem aquesta ocasió per analitzar la relació entre els dos solistes d'aquest concert. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrre de Renaud Capuçon, violí, Gautier Capuçon, violoncel, i la Jove Orquestra Gustav Mahler, sota la direcció de Myung-Whung Chung. Johannes Brahms (1833-1897) Concert per a violí, violoncel i orquestra, en la m Op. 102 (1887) Guia d'orquestra

  • Ravel: Le Tombeau de Couperin
    Escolta àudio

    Ravel: Le Tombeau de Couperin

    "Un tombeau neobarroc" Ravel es va basar en la música de Couperin per escriure el seu Tombeau dedicat a amics seus morts durant la Primera Guerra Mundial. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrre de l'Orquestra Simfònica de Montréal, sota la direcció de Charles Dutoit. Maurice Ravel (1875-1937) Le Tombeau de Couperin (1914 - 17. Orquestració 1929) Guia d'orquestra

  • Falla: El amor brujo
    Escolta àudio

    Falla: El amor brujo

    "Impressionisme flamenc" Falla, després d'estar vivint a París uns anys en contacte amb els compositors impressionistes, torna a Madrid on la bailaora i cantaora Pastora Imperio li encarrega una obra on Falla combina magistralment l'ànima flamenca amb l'orquestració impressionista. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrrec d'Esperanza Hernández, cantaora, i de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, sota la direcció d'Edmon Colomer. Manuel de Falla (1876-1946) El amor brujo (1915) Guia d'orquestra

  • Mozart: Concert per a piano num. 7 (Lodron)
    Escolta àudio

    Mozart: Concert per a piano num. 7 (Lodron)

    "Taller de composició" El jove Mozart, per aprendre l'art de la composició, arranjava sonates per a instrument de tecla d'altres compositors com a concerts per a piano i orquestra. En aquest episodi analitzem com aquesta pràctica el va influir en un dels seus concerts. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de Murray Perahia, Radu Lupu, pianos, i de la English Chamber Orchestra, sota la direcció de Murray Perahia. Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) Concert per a piano núm. 7, K.242 "Lodron" (1776) Guia d'orquestra

  • Xostakóvitx: Concert per a piano núm. 2
    Escolta àudio

    Xostakóvitx: Concert per a piano núm. 2

    "Contrast i conciliació" Els compositors solen construir els moviments de les seves obres a partir del contrast entre dos temes principals. Aquest contrast és molt evident en la primera part, en l'exposició, però en la reexposició de vegades hi ha un intent de conciliació entre els dos temes. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de Mikhail Rudy, piano i de la London Philharmonic Orchestra, sota la direcció de Mariss Jansons. Dimitri Xostakóvitx (1906-1975) Concert per a piano i orquestra núm. 2, op. 102 (1957) Guia d'orquestra

  • Copland: Simfonia núm. 3
    Escolta àudio

    Copland: Simfonia núm. 3

    "De la fanfara a la simfonia" El 1942 Aaron Copland va escriure la seva Fanfara per a un home comú, una de les seves obres més conegudes. Dos anys més tard es va basar en aquesta obra breu per compondre la seva Tercera simfonia. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de l'Orquestra Filharmònica de Nova York, sota la direcció de Leonard Bernstein. Aaron Copland (1900-1990) Simfonia núm. 3 (1946) Guia d'orquestra

  • Xostakóvitx: Simfonia de cambra
    Escolta àudio

    Xostakóvitx: Simfonia de cambra

    "Autobiografia del compositor" Aquesta obra és un arranjament de Rudolph Barshai del Quartet de corda núm. 8 de Xostakóvitx, obra on el compositor rus hi cita una sèrie de temes d'obres seves representatives i sota el protagonisme absolut del tema de quatre notes que simbolitza la seva signatura. Per a la il·lustració musical d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de l'Orquestra de Cambra Musica Vitae, sota la direcció de Peter Csaba. Dimitri Xostakóvitx (1906-1975) Simfonia de cambra Op.110 (Orquestració del Quartet de corda núm. 8 (1960) feta per Rudolf Barshai. Guia d'orquestra

  • Bartók: Concert per a violí núm. 2
    Escolta àudio

    Bartók: Concert per a violí núm. 2

    "Variacions i simetries" Bartók, gran amant de les simetries, volia fer unes variacions per a violí i orquestra, però l'encàrrec que havia rebut era el d'un concert en tres moviments. Per a la il·lustració musical d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de Barnabás Kelemen, violí, i l'Orquestra Filharmònica Nacional d'Hongria, sota la direcció de Zoltán Kocsis. Béla Bártok (1881-1945) Concert per a violí núm. 2 (1938) Guia d'orquestra

  • Bach simfònic
    Escolta àudio

    Bach simfònic

    "Versions" En aquest episodi parlem de les diferències entre la música del període de Bach i la música del període dels que van orquestrar obres de Bach. Per a la il·lustració musical d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de diverses orquestres i solistes. Guia d'orquestra

  • Bernstein: Serenata sobre 'El banquet' de Plató
    Escolta àudio

    Bernstein: Serenata sobre 'El banquet' de Plató

    "Converses encadenades" Aquesta obra de Bernstein està basada en un dels diàlegs de Plató, El banquet, i el compositor encadena els temes musicals dels seus 5 moviments com s'encadenen els temes d'una conversa. Per a la il·lustració musical d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de Hilary Hahn, violí, i l'Orquestra Simfònica del Baltimore, sota la direcció de David Zinman. Leonard Bernstein (1918-1990) Serenata sobre 'El banquet' de Plató (1954) Guia d'orquestra

  • El minimalisme
    Escolta àudio

    El minimalisme

    "Els quatre concerts" A partir de quatre concerts celebrats a Estats Units entre el 1963 i el 1973 expliquem la gènesi del moviment minimalista musical. En la segona part del programa comentem les obres que interpreta l'OBC en el seu concert dedicat a aquest corrent musical. Guia d'orquestra