TOTS ELS ÀUDIOS

S'han trobat 333 resultats.

  • Dvorák: Rèquiem
    Escolta àudio

    Dvorák: Rèquiem

    "Consciència formal" Algunes obres de Dvorák tenen certs problemes formals. El compositor n'era conscient i va intentar evitar-ho en la composició d'aquest Rèquiem. Per a la il·lustració d'aquest programa hem utilitzat una versió a càrrec de diversos solistes vocals i el Cor i l'Orquestra Filharmònica de Varsòvia sota la direcció d'Antoni Wit. Antonin Dvorák (1841-1904) Rèquiem, op. 89 (1890) Guia d'orquestra

  • Mahler: Simfonia núm. 4 (II)
    Escolta àudio

    Mahler: Simfonia núm. 4 (II)

    "L'efecte Quixot (i altres contes)" Mahler va voler fer una simfonia molt diferents de les seves simfonies anteriors. Comentem aquest canvi d'estil i la planificació d'una obra que té com a objectiu el seu quart moviment. Per a la il·lustració musical d'aquest programa hem usat una versió a càrrec Judith Raskin, soprano i l'Orquestra de Cleveland, sota la direcció de George Szell. Gustav Mahler (1860-1911) Simfonia núm. 4 (1899-1900) Guia d'orquestra

  • Wagner: Wesendonck Lieder
    Escolta àudio

    Wagner: Wesendonck Lieder

    "Comprendre Wagner" Richard Wagner és un compositor que no deixa ningú indiferent: o agrada molt o no agrada gens. Intentem entendre per què. Per a la il·lustració musical d'aquest programa, hem utilitzat una versió a càrrec de Waltraud Meier, mezzosoprano, i l'Orquestra de París sota la direcció de Daniel Barenboim. Richard Wagner (1813-1883) Wesendonck Lieder (1857) Guia d'orquestra

  • Mozart: Simfonia núm. 25
    Escolta àudio

    Mozart: Simfonia núm. 25

    "Sturm und Drang" (2) El Sturm und Drang, un estil musical que té l'origen en un corrent literari alemany del segle XVIII, té unes característiques que contrasten molt amb els trets més paradigmàtics del Classicisme musical. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrrec del Concentus Musicus de Viena sota la direcció de Nikolaus Harnoncourt. Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) Simfonia núm. 25 (1773) Guia d'orquestra

  • Schumann: Simfonia núm. 1 (II)
    Escolta àudio

    Schumann: Simfonia núm. 1 (II)

    "Extensions" En aquest episodi analitzem els tipus d'extensions que Schumann fa en la seva primera simfonia. Per a la il·lustració musical d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de l'Orquestra Simfònica de San Francisco, sota la direcció de Michael Tilson Thomas. Robert Schumann (1810-1856) Simfonia núm. 1 (1841) Guia d'orquestra

  • Beethoven: Simfonia núm. 2
    Escolta àudio

    Beethoven: Simfonia núm. 2

    "Ritmes simultanis" En aquest episodi ens fixem en les combinacions rítmiques entre els diferents instruments. Es poden observar tendències diferents entre les parts on es presenten els temes i les altres parts. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrre de l'Orchestre Révolutionnaire et Romantique sota la direcció de John Eliot Gardiner. Ludwig van Beethoven (1770-1827) Simfonia núm. 2, op 36 (1802) Guia d'orquestra

  • Bernstein: Kaddish
    Escolta àudio

    Bernstein: Kaddish

    "Música tonal i música atonal" En aquesta obra on Leonard Bernstein expressa els seus conflictes de fe, utilitza música atonal per mostrar la seves queixes a déu i música tonal per expressar la seva reconciliació amb ell. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrre Jamie Bernstein, narradora, Ann Murray, mezzo-soprano, i el Cor i l'Orquestra Simfònica de la BBC, sota la direcció de Leonard Slatkin. Simfonia núm. 3, Kaddish (1963, revisada el 1977) Leonard Bernstein (1918-1990) Guia d'orquestra

  • Elgar: Simfonia núm. 1
    Escolta àudio

    Elgar: Simfonia núm. 1

    "La Cinquena de Brahms" El director d'orquestra Arthur Nikisch, que va dirigir aquesta obra, va comentar que si s'havia dit que la Primera simfonia de Brahms era la Desena de Beethoven, aquesta Primera simfonia d'Elgar era la Cinquena de Brahms. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de la Staatskapelle de Berlin sota la direcció de Daniel Barenboim. Edward Elgar (1857-1934) Simfonia núm.1 (1908) Guia d'orquestra

  • Bernstein: West Side Story
    Escolta àudio

    Bernstein: West Side Story

    "La caixa d'eines de Leonard Bernstein" Leonard Bernstein, segons declaracions de la seva filla, va encarar la composició de la música de West Side Story amb les eines pròpies d'un "compositor simfònic". Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrre Kiri Te Kanawa, soprano, Louise Edeiken, soprano, Tatiana Troyanos, mezzo soprano, Josep Carreras, tenor, Angelina Réaux, soprano i Stella Zambalis, soprano, entre altres solistes vocals, i amb una orquestra que dirigia Leonard Bernstein. West Side Story (1961) Leonard Bernstein (1918-1990) Guia d'orquestra

  • Bach: Concert violí en re menor
    Escolta àudio

    Bach: Concert violí en re menor

    "Progressions" La progressió és un recurs molt utilitzat en el Barroc i aquest concert ens permet comentar els tipus de progressió més habituals. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrre de Thomas Zehetmair, violí, i l'Amsterdam Bach Soloists. Johann Sebastian Bach (1685-1750) Guia d'orquestra

  • Brahms: Concert per a violí i violoncel
    Escolta àudio

    Brahms: Concert per a violí i violoncel

    "Violí i violoncel, violoncel i violí" En el Classicisme i el Romanticisme no hi ha gaires concerts per a dos solistes. Aprofitem aquesta ocasió per analitzar la relació entre els dos solistes d'aquest concert. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrre de Renaud Capuçon, violí, Gautier Capuçon, violoncel, i la Jove Orquestra Gustav Mahler, sota la direcció de Myung-Whung Chung. Johannes Brahms (1833-1897) Concert per a violí, violoncel i orquestra, en la m Op. 102 (1887) Guia d'orquestra

  • Ravel: Le Tombeau de Couperin
    Escolta àudio

    Ravel: Le Tombeau de Couperin

    "Un tombeau neobarroc" Ravel es va basar en la música de Couperin per escriure el seu Tombeau dedicat a amics seus morts durant la Primera Guerra Mundial. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrre de l'Orquestra Simfònica de Montréal, sota la direcció de Charles Dutoit. Maurice Ravel (1875-1937) Le Tombeau de Couperin (1914 - 17. Orquestració 1929) Guia d'orquestra

  • Falla: El amor brujo
    Escolta àudio

    Falla: El amor brujo

    "Impressionisme flamenc" Falla, després d'estar vivint a París uns anys en contacte amb els compositors impressionistes, torna a Madrid on la bailaora i cantaora Pastora Imperio li encarrega una obra on Falla combina magistralment l'ànima flamenca amb l'orquestració impressionista. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrrec d'Esperanza Hernández, cantaora, i de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, sota la direcció d'Edmon Colomer. Manuel de Falla (1876-1946) El amor brujo (1915) Guia d'orquestra

  • Mozart: Concert per a piano num. 7 (Lodron)
    Escolta àudio

    Mozart: Concert per a piano num. 7 (Lodron)

    "Taller de composició" El jove Mozart, per aprendre l'art de la composició, arranjava sonates per a instrument de tecla d'altres compositors com a concerts per a piano i orquestra. En aquest episodi analitzem com aquesta pràctica el va influir en un dels seus concerts. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de Murray Perahia, Radu Lupu, pianos, i de la English Chamber Orchestra, sota la direcció de Murray Perahia. Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) Concert per a piano núm. 7, K.242 "Lodron" (1776) Guia d'orquestra

  • Xostakóvitx: Concert per a piano núm. 2
    Escolta àudio

    Xostakóvitx: Concert per a piano núm. 2

    "Contrast i conciliació" Els compositors solen construir els moviments de les seves obres a partir del contrast entre dos temes principals. Aquest contrast és molt evident en la primera part, en l'exposició, però en la reexposició de vegades hi ha un intent de conciliació entre els dos temes. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de Mikhail Rudy, piano i de la London Philharmonic Orchestra, sota la direcció de Mariss Jansons. Dimitri Xostakóvitx (1906-1975) Concert per a piano i orquestra núm. 2, op. 102 (1957) Guia d'orquestra