TOTS ELS ÀUDIOS

S'han trobat 323 resultats.

  • Brahms: Concert per a violí i violoncel
    Escolta àudio

    Brahms: Concert per a violí i violoncel

    "Violí i violoncel, violoncel i violí" En el Classicisme i el Romanticisme no hi ha gaires concerts per a dos solistes. Aprofitem aquesta ocasió per analitzar la relació entre els dos solistes d'aquest concert. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrre de Renaud Capuçon, violí, Gautier Capuçon, violoncel, i la Jove Orquestra Gustav Mahler, sota la direcció de Myung-Whung Chung. Johannes Brahms (1833-1897) Concert per a violí, violoncel i orquestra, en la m Op. 102 (1887) Guia d'orquestra

  • Ravel: Le Tombeau de Couperin
    Escolta àudio

    Ravel: Le Tombeau de Couperin

    "Un tombeau neobarroc" Ravel es va basar en la música de Couperin per escriure el seu Tombeau dedicat a amics seus morts durant la Primera Guerra Mundial. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrre de l'Orquestra Simfònica de Montréal, sota la direcció de Charles Dutoit. Maurice Ravel (1875-1937) Le Tombeau de Couperin (1914 - 17. Orquestració 1929) Guia d'orquestra

  • Falla: El amor brujo
    Escolta àudio

    Falla: El amor brujo

    "Impressionisme flamenc" Falla, després d'estar vivint a París uns anys en contacte amb els compositors impressionistes, torna a Madrid on la bailaora i cantaora Pastora Imperio li encarrega una obra on Falla combina magistralment l'ànima flamenca amb l'orquestració impressionista. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrrec d'Esperanza Hernández, cantaora, i de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, sota la direcció d'Edmon Colomer. Manuel de Falla (1876-1946) El amor brujo (1915) Guia d'orquestra

  • Mozart: Concert per a piano num. 7 (Lodron)
    Escolta àudio

    Mozart: Concert per a piano num. 7 (Lodron)

    "Taller de composició" El jove Mozart, per aprendre l'art de la composició, arranjava sonates per a instrument de tecla d'altres compositors com a concerts per a piano i orquestra. En aquest episodi analitzem com aquesta pràctica el va influir en un dels seus concerts. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de Murray Perahia, Radu Lupu, pianos, i de la English Chamber Orchestra, sota la direcció de Murray Perahia. Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) Concert per a piano núm. 7, K.242 "Lodron" (1776) Guia d'orquestra

  • Xostakóvitx: Concert per a piano núm. 2
    Escolta àudio

    Xostakóvitx: Concert per a piano núm. 2

    "Contrast i conciliació" Els compositors solen construir els moviments de les seves obres a partir del contrast entre dos temes principals. Aquest contrast és molt evident en la primera part, en l'exposició, però en la reexposició de vegades hi ha un intent de conciliació entre els dos temes. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de Mikhail Rudy, piano i de la London Philharmonic Orchestra, sota la direcció de Mariss Jansons. Dimitri Xostakóvitx (1906-1975) Concert per a piano i orquestra núm. 2, op. 102 (1957) Guia d'orquestra

  • Copland: Simfonia núm. 3
    Escolta àudio

    Copland: Simfonia núm. 3

    "De la fanfara a la simfonia" El 1942 Aaron Copland va escriure la seva Fanfara per a un home comú, una de les seves obres més conegudes. Dos anys més tard es va basar en aquesta obra breu per compondre la seva Tercera simfonia. Per a la il·lustració d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de l'Orquestra Filharmònica de Nova York, sota la direcció de Leonard Bernstein. Aaron Copland (1900-1990) Simfonia núm. 3 (1946) Guia d'orquestra

  • Xostakóvitx: Simfonia de cambra
    Escolta àudio

    Xostakóvitx: Simfonia de cambra

    "Autobiografia del compositor" Aquesta obra és un arranjament de Rudolph Barshai del Quartet de corda núm. 8 de Xostakóvitx, obra on el compositor rus hi cita una sèrie de temes d'obres seves representatives i sota el protagonisme absolut del tema de quatre notes que simbolitza la seva signatura. Per a la il·lustració musical d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de l'Orquestra de Cambra Musica Vitae, sota la direcció de Peter Csaba. Dimitri Xostakóvitx (1906-1975) Simfonia de cambra Op.110 (Orquestració del Quartet de corda núm. 8 (1960) feta per Rudolf Barshai. Guia d'orquestra

  • Bartók: Concert per a violí núm. 2
    Escolta àudio

    Bartók: Concert per a violí núm. 2

    "Variacions i simetries" Bartók, gran amant de les simetries, volia fer unes variacions per a violí i orquestra, però l'encàrrec que havia rebut era el d'un concert en tres moviments. Per a la il·lustració musical d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de Barnabás Kelemen, violí, i l'Orquestra Filharmònica Nacional d'Hongria, sota la direcció de Zoltán Kocsis. Béla Bártok (1881-1945) Concert per a violí núm. 2 (1938) Guia d'orquestra

  • Bach simfònic
    Escolta àudio

    Bach simfònic

    "Versions" En aquest episodi parlem de les diferències entre la música del període de Bach i la música del període dels que van orquestrar obres de Bach. Per a la il·lustració musical d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de diverses orquestres i solistes. Guia d'orquestra

  • Bernstein: Serenata sobre 'El banquet' de Plató
    Escolta àudio

    Bernstein: Serenata sobre 'El banquet' de Plató

    "Converses encadenades" Aquesta obra de Bernstein està basada en un dels diàlegs de Plató, El banquet, i el compositor encadena els temes musicals dels seus 5 moviments com s'encadenen els temes d'una conversa. Per a la il·lustració musical d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de Hilary Hahn, violí, i l'Orquestra Simfònica del Baltimore, sota la direcció de David Zinman. Leonard Bernstein (1918-1990) Serenata sobre 'El banquet' de Plató (1954) Guia d'orquestra

  • El minimalisme
    Escolta àudio

    El minimalisme

    "Els quatre concerts" A partir de quatre concerts celebrats a Estats Units entre el 1963 i el 1973 expliquem la gènesi del moviment minimalista musical. En la segona part del programa comentem les obres que interpreta l'OBC en el seu concert dedicat a aquest corrent musical. Guia d'orquestra

  • Txaikovski: Concert per a piano núm. 1
    Escolta àudio

    Txaikovski: Concert per a piano núm. 1

    "Les melodies de Txaikovski" En aquest episodi analitzem com estan presentats, construïts i com continuen les melodies dels dos primers moviments d'aquest concert. Per a la il·lustració musical d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de Daniil Trifonov, piano, i l'Orquestra Simfònica del Teatre Mariinski, sota la direcció de Valeri Gergiev. Piotr Illitx Txaikovski (1840-1893) Concert per a piano núm. 1 en si bemoll menor, Op. 23 (1875) Guia d'orquestra

  • Schreker: Obertura per a un drama
    Escolta àudio

    Schreker: Obertura per a un drama

    "Schreker, el modernista" Programa monogràfic dedicat a la figura del compositor austríac Franz Schreker amb atenció especial a l'obra Obertura per a un drama. Per a la il·lustració musical d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de l'Orquestra Simfònica de la Ràdio de Berlín, sota la direcció de Michael Gielen Guia d'orquestra Obertura per a un drama (1913) Franz Schreker (1878-1934)

  • Wagner: preludis
    Escolta àudio

    Wagner: preludis

    "De l'obertura" El 1841, Wagner va escriure un article titulat "De l'obertura". Comprovem si el Wagner compositor seguia en les seves obertures les indicacions del Wagner teòric. Per a la il·lustració musical d'aquest programa, hem utilitzat una versió a càrrec d'orquestres i directors diversos. Guia d'orquestra Richard Wagner (1813-1883)

  • Xostakóvitx: Simfonia núm. 4
    Escolta àudio

    Xostakóvitx: Simfonia núm. 4

    "La simfonia del tercer calaix" Quan va aparèixer la crítica contra l'òpera Lady Macbeth, Xostakóvitx estava treballant en la seva Quarta simfonia i va seguir segons els seus plans. Per a la il·lustració musical d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de l'Orquestra del Teatre Mariïnski sota la direcció de Valery Gergiev. Dimitri Xostakóvitx (1906-1975) Simfonia núm. 4, op. 43 (1936) Guia d'orquestra