TOTS ELS ÀUDIOS

S'han trobat 384 resultats.

  • 250 aniversari de la mort del compositor José de Nebra (IV)
    Escolta àudio

    250 aniversari de la mort del compositor José de Nebra (IV)

    El proper 11 de juliol commemorarem l'aniversari de la mort del compositor aragonès, José de Nebra. Un dels creadors més destacats de la primera meitat del segle XVIII a la Península Ibèrica.

  • 250 aniversari de la mort del compositor José de Nebra (III)
    Escolta àudio

    250 aniversari de la mort del compositor José de Nebra (III)

    El proper 11 de juliol commemorarem l'aniversari de la mort del compositor aragonès, José de Nebra. Un dels creadors més destacats de la primera meitat del segle XVIII a la Península Ibèrica.

  • 250 aniversari de la mort del compositor José de Nebra (II)
    Escolta àudio

    250 aniversari de la mort del compositor José de Nebra (II)

    El proper 11 de juliol commemorarem l'aniversari de la mort del compositor aragonès, José de Nebra. Un dels creadors més destacats de la primera meitat del segle XVIII a la Península Ibèrica.

  • 250 aniversari de la mort del compositor José de Nebra (I)
    Escolta àudio

    250 aniversari de la mort del compositor José de Nebra (I)

    El proper 11 de juliol commemorarem l'aniversari de la mort del compositor aragonès, José de Nebra. Un dels creadors més destacats de la primera meitat del segle XVIII a la Península Ibèrica.

  • Diccionari d'instruments del segle XVI
    Escolta àudio

    Diccionari d'instruments del segle XVI

    En el programa d'avui us proposem una ruta tímbrica i sonora per la música del Renaixement, a través de les diferents famílies d'instruments, com ara les violes de gamba i les xirimies.

  • La follia després de Corelli (IV)
    Escolta àudio

    La follia després de Corelli (IV)

    La follia és una melodia que durant més de tres segles molts compositors l'han utilitzat com a base per escriure variacions. Aquesta setmana a "El gran segle" ens endinsarem en aquest famós tema que sobretot durant el Barroc va ser molt utilitzat arreu d'Europa.

  • La follia després de Corelli (III)
    Escolta àudio

    La follia després de Corelli (III)

    La follia és una melodia que durant més de tres segles molts compositors l'han utilitzat com a base per escriure variacions. Aquesta setmana a "El gran segle" ens endinsarem en aquest famós tema que sobretot durant el Barroc va ser molt utilitzat arreu d'Europa.

  • La Follia abans de Corelli (II)
    Escolta àudio

    La Follia abans de Corelli (II)

    La follia és una melodia que durant més de 3 segles molts compositors l'han utilitzat com a base per escriure variacions.

  • La Follia abans de Corelli (I)
    Escolta àudio

    La Follia abans de Corelli (I)

    La follia és una melodia que durant més de 3 segles molts compositors l'han utilitzat com a base per escriure variacions.

  • El Gran Segle: els editors flamencs
    Escolta àudio

    El Gran Segle: els editors flamencs

    Els editors flamencs es van afegir també, com ja havien fet els francesos i italians, al món de la publicació de partitures. Va ser el temps de Tylman Susato i de Pierre Phalese. Novament els seus productes estrella van ser la música sacra, la musica per a orgue i particularment els reculls de Danses, als que tornem a dedicar el nostre espai.

  • "Danseryes", els llibres recopilatoris de danses del s. XVI
    Escolta àudio

    "Danseryes", els llibres recopilatoris de danses del s. XVI

    Després de les primeres impressions de partitures, fetes a Itàlia per editors com el venecià Petrucci, la impremta musical arriba a França a principis de la dècada de 1530 de la mà d'editors com Pierre Attaignant o Jacques Moderne. Un dels seus productes estrella van ser les "Danseryes" o llibres recopilatoris de danses, al que dediquem el nostre espai d'avui.

  • Johann Schobert
    Escolta àudio

    Johann Schobert

    Aquesta vegada ens apropem a la figura de Johann Schobert (1735-1767), un compositor alemany d'origen silesià, autor d'un catàleg poc interpretat però de gran interès musical. Va ser molt valorat als salons de París i Londres on va publicar gran part de la seva obra. Malauradament va morir de forma prematura arran d'ingerir bolets no comestibles.

  • Els concerts per a flautí de Vivaldi
    Escolta àudio

    Els concerts per a flautí de Vivaldi

    Antonio Vivaldi va escriure tres concerts per a l'ottavino, denominació d'època de la flauta de bec sopranino. Tres obres precioses de gran exigència virtuosística que Vivaldi probablement va escriure a partir del 1728. La integral d'aquests concerts serà l'argument que us proposem al nostre "El Gran Segle" d'aquesta setmana.

  • El "ground" a Anglaterra
    Escolta àudio

    El "ground" a Anglaterra

    S'anomena "ground" (terra en anglès) a una melodia greu, la del baix continu, que es va repetint diverses vegades seguides al damunt de la qual s'hi van construint les diferents disminucions i variacions. La paraula amb finalitats musicals es va usar per primera vegada a Anglaterra a finals del segle XVI, esdevenint freqüent allà durant tot el període barroc, de vegades associada a la improvisació. En resum, l'equivalent anglès del "basso ostinato" del què parlàvem la setmana passada.

  • Baso ostinato
    Escolta àudio

    Baso ostinato

    Diego Ortiz en el seu "Tratado de Glosas" de 1550 ja usava la tècnica del basso ostinato en el que ell anomenava "Recercadas sobre tenores". La repetició en forma de roda d'un mateix baix al damunt del qual s'hi van construint les variacions o disminucions, esdevindrà una tècnica popular a l'Europa del barroc i també el tema d'"El Gran Segle" d'aquesta setmana.