Al "Big data" del "Catalunya vespre" parlem de natalitat: l'Alt Urgell i l'Alta Ribagorça són les comarques amb menys naixements. Estan per sota de Corea del Sud, que és el país amb menys natalitat del món. Entrevistem Isabel Pujadas, catedràtica de la UB, del Departament de Geografia Humana. Aquest "Big data" ha estat elaborat amb dades facilitades per l'empresa Sibilare i també el podeu consultar al web Catràdio.cat, http://www.ccma.cat/catradio/catalunya-vespre/lalt-urgell-i-lalta-ribagorca-entre-les-zones-amb-menys-naixements-del-mon/noticia/2787133/ i al Twitter i al Facebook del "Catalunya vespre".
El 50% dels catalans cobren menys de 1.500 ? bruts cada mes en 14 pagues. Amb aquesta quantitat, quin pis poden llogar o comprar? I on? El Big Data que l'empresa Sibilare ha elaborat pel "Catalunya vespre" inclou un mapa interactiu on podeu consultar els preus mitjans de la vostra localitat i on podríeu anar a viure de lloguer o de compra amb el vostre sou. En vols saber més coses? Consulta-les aquí: http://www.ccma.cat/catradio/la-meitat-dels-catalans-no-pot-llogar-un-pis-a-cap-de-les-4-capitals-del-pais/noticia/2782558/
El mòbil forma ja part de la nostra anatomia. El fem servir com a despertador, per estar connectats amb família i els amics, per fer gestions bancàries, comprar, treballar, escoltar música i un llarg etcètera. La meitat dels catalans agafen el mòbil per primer cop abans d'un quart de vuit del matí, gairebé abans de dir "bon dia" a ningú, segons dades d'una anàlisi de Netquest i Sibilare a què ha tingut accés Catalunya Ràdio. En vols saber més coses? http://www.ccma.cat/catradio/els-catalans-mes-joves-fan-servir-el-mobil-mes-de-100-cops-al-dia/noticia/2775567/
Entre els anys 2008 i 2015, 5.600 persones han marxat del seu poble. És la conclusió més destacada del creuament de dades del "Big data" del "Catalunya vespre". En vols saber més? http://www.ccma.cat/catradio/catalunya-vespre/la-catalunya-rural-es-despobla-amb-la-crisi/noticia/2773778/
Doncs de política, de Fórmula 1 i de la ciutat de Barcelona. Aquestes són algunes de les dades de l'estudi "big data" que ha elaborat Sibilare per al "Catalunya vespre". I què pensen els turistes estrangers, del nostre país? Ens ho explica el director del "Catalunya Experience" de TV3, Xavier Brichs.
L'inici de la campanya de rebaixes arriba a la xarxa i dispara la conversa al voltant del dia simbòlic d'inici, que va ser l'1 de juliol. És una de les conclusions a què arriba l'estudi de Big Data, elaborat per la consultoria Sibilare, entre el 22 de juny i el 4 de juliol. Entrevistem la professora de Màrqueting de la Facultat d'Economia i Empresa de la Universitat de Barcelona, Maria Lluïsa Solé Moro.
Si dividim els més de 9 milions d'impactes que Sibilare ha monitoritzat durant els 16 dies que ha durat la campanya, ens surt una mitjana de 600.000 impactes per dia. A partir d'aquesta mitjana, quan observem el gràfic d'evolució de la conversa a la xarxa observem que el debat a quatre, que va tenir lloc el 13 de juny, va ser el punt àlgid de la campanya, amb 800.000 impactes.
La conversa a la xarxa mostra una situació d'empat tècnic en el referèndum del Brexit. Això indica l'estudi de "big data" elaborat pel projecte Sensei a partir de sis milions i mig de missatges a les xarxes socials. En el projecte Sensei han col·laborat l'empresa de monitorització Websays i Teleperformance i diverses universitats europees.
El grup Radiohead és el que va generar més comentaris a la xarxa durant la celebració del Festival Primavera Sound. Uns missatges tot sovint amb fotografies i vídeos adjunts i escrits majoritàriament en castellà i anglès
La Nit dels Museus va generar un total de 5.600 missatges. Si de mitjana els museus generen 1.100 missatges cada dia, el cap de setmana passat es va duplicar aquesta dada, fins als 2.800 missatges diaris.
La moda genera a la xarxa 38.000 impactes cada dia, majoritàriament a Twitter. Segons l'estudi "Big data" del "Catalunya vespre", la peça més comentada són les sabates i el blanc i el negre s'apunten com els colors de la pròxima temporada. Repassem les dades més destacades. En parlem amb Maria Almenar, periodista de moda i tendències.
La controvèrsia sobre les teràpies alternatives ha revifat després que fa unes setmanes la Universitat de Barcelona va retirar de la seva oferta formativa el Màster en Homeopatia. Una controvèrsia que també s'ha traslladat a la xarxa. Durant un mes la consultoria Sibilare ha fet un seguiment dels impactes que s'han generat a la xarxa al voltant de les teràpies alternatives.
Montserrat ha estat el parc natural més fotografiat de Catalunya en l'últim mes. Així es desprèn del seguiment dels vint principals parcs naturals -segons dades de la Generalitat- dut a terme per la consultoria Sibilare. L'estudi també mostra que un 60 per cent dels comentaris que es generen a la xarxa per parlar de parcs naturals van acompanyats de fotografies. En parlem amb Ferran Miralles, director general de Polítiques Ambientals de la Generalitat de Catalunya.
Segons l'estudi de l'empresa Sibilare d'aquesta setmana, l'obra d'Antoni Gaudí és el patrimoni català més popular a les xarxes, així es desprèn de la monitorització de la conversa sobre els 20 museus més visitats de Catalunya, segons la Generalitat, que ha elaborat la consultoria Sibilare entre l'11 de març i l'1 d'abril. La Sagrada Família és el centre museístic que ha generat més comentaris, i la Casa Batlló és el més fotografiat.
El discurs feminista s'empodera a Twitter: aquesta és la conclusió a què arriba l'informe "Big data" elaborat per la consultoria Sibilare, que ha analitzat la conversa sobre feminisme a Twitter durant l'últim mes, entre el 8 de febrer i el 2 de març.
El temporal de pluja, neu i vent d'aquest cap de setmana ha disparat la conversa a Twitter. Una demostració més de com la xarxa serveix per vehicular l'allau d'informació, imatges i converses que es genera en situacions com aquestes. Aquestes són les xifres que ha generat l'estudi de "Big data" elaborat per la consultoria Sibilare