Zara, Seat, Freixenet i Chupa Chups, les marques espanyoles més conegudes al món

La firma gallega Zara, la marca de cotxes Seat o les catalanes Freixenet i Chupa Chups es troben entre les deu marques espanyoles més conegudes al món. Ibèria, BBVA i el Reial Madrid són, però, les marques més identificades com a espanyoles. Així es desprèn de l'últim estudi presentat pel Fòrum de Marques amb més Renom.

Actualitzat
Segons aquest estudi, les deu marques espanyoles més conegudes a l'estranger són, per ordre, Zara, Seat, Mango, Ibèria, Freixenet, Chupa Chups, Telefónica, Santander Central Hispà, BBVA i Lladró. Ara bé, les deu marques més identificades com a espanyoles no coincideixen amb aquestes empreses. Així, Ibèria, el BBVA i el Reial Madrid són reconegudes al 100% com a "made in Spain". Se situen entre el 88% i el 100% Telefònica, Carbonell, El Corte Inglés, Torres, Borges i Seat. Tot i això, en el rànquing de les cent marques més conegudes del món no n'hi ha cap d'espanyola, una llista que encapçalen Coca-Cola i Microsoft. Segons el director de l'estudi, Julián Cerviño, en les últimes tres dècades s'ha fet molta feina, però encara cal treballar a fons en matèries com la inversió en innovació. Segons l'estudi, el coneixement de l'origen espanyol dels productes o serveis té un efecte positiu en la decisió de compra, especialment en sectors com l'alimentació i begudes, disseny i moda i sector financer.
Anar al contingut