Madrid

Zapatero aposta perquè la línia elèctrica que ha d'unir Espanya i França passi per l'Empordà

El president del govern, José Luis Rodríguez Zapatero, ha aclarit en quina situació es troba la connexió elèctrica que ha d'unir Espanya i França, i que tanta polseguera ha aixecat a Catalunya pel debat del seu traçat. En resposta a una pregunta de CiU a la sessió de control del Congrés dels Diputats, el president ha explicat que la feina està molt avançada i que el "traçat possible" és a través de Bescanó-Figueres-frontera francesa. Un traçat que, segons el president, encara ha de beneir el Ministeri de Medi Ambient.

Actualitzat
La línia d'alta tensió entre Espanya i França ha desfermat una forta oposició al territori afectat, que no s'ha cansat de reclamar a la Generalitat que reconsiderés tots els traçats que s'han anat proposant. Des del govern català, però, el conseller del ram, Josep Maria Rañé, també ha estat constant en respondre que qui té l'última paraula en aquest assumpte no és la Generalitat, sinó la Moncloa. Doncs bé, Madrid s'ha pronunciat i ha dit que tot està a punt per construir la línia Bescanó-Baixàs a través de Figueres. Tot menys el vistiplau del Ministeri de Medi Ambient. Ho ha dit el mateix president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, en resposta a una pregunta del portaveu de Convergència i Unió (CiU), Josep Antoni Duran Lleida. Zapatero ha assegurat que disposa d'"informes tècnics i projectes molt acabats per a la interconnexió amb França", amb què s'aconseguiria un subministrament d'energia de 2.600 megawatts. El cap de l'executiu també ha subratllat que aquest projecte "s'ha d'afrontar" per atendre unes necessitats "molt importants" a l'àrea de Girona i una demanda d'energia "molt concreta" per proveir el TGV. Amb aquests arguments, el president ha sentenciat que el "traçat possible" del doble circuit de 400 quilovolts previst en el projecte d'interconnexió és el que discorre per Bescanó-Figueres-frontera francesa i no l'alternativa que aniria de Vic a Baixàs. Zapatero, però, ha admès que de moment aquest recorregut és objecte d'estudi per part del Ministeri de Medi Ambient, que és l'ens que ha de certificar que és el que causa menys impacte ambiental. El president també ha posat l'accent en el fet que la decisió final es prendrà tenint en compte les competències de la Generalitat i l'acord del govern francès, "sense pretendre imposar solucions i sense que tampoc no ens en vinguin a imposar". Les intencions del govern, segons s'ha desprès de la sessió de control, no compten amb el suport d'ICV però, en canvi, el portaveu de CiU diu que donarà suport al projecte per atendre les necessitats de subministrament de Girona i del TGV.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut