Youtube i Warner, final de l'idili

La discogràfica Warner ha trencat l'acord que tenia amb Youtube i li ha demanat que retiri els videoclips de tots els seus artistes. S'acaba així un relació de gairebé anys, que va començar amb un vídeo de Paris Hilton.

Actualitzat
"Hola youtubers, sóc la Paris. Youtube és la comunitat..."

Paris Hilton era la primera cantant de la factoria Warner que penjava un vídeo a YouTube.

Un mes després, el setembre del 2006, Warner i YouTube arribaven a un acord històric. Tots els videoclips de la discogràfica es podrien veure legalment i sense pagar. A canvi, YouTube abonava una part dels beneficis per publicitat i també una quantitat per cada espectador.

A l'acord, s'hi van afegir Universal Music i Sony, entre d'altres. Amb una addenda: les discogràfiques fins i tot cobrarien pels continguts generats amb la seva música. Cobrarien, per exemple, si un grup d'amics pugés a Youtube un vídeo imitant els Arctic Monkeys.

Els acords amb les discogràfiques potser no eren un gran negoci per a elles, però sí per a YouTube. Es revaloritzava el portal de vídeos i arribava als 1.300 milions d'euros que va arribar a pagar Google als seus dos joves propietaris.

-"Hola Youtube, sóm en Chad i l'Steve, els cofundadors d'aquesta pàgina i només us volem donar les gràcies. Avui tenim una molt bona notícia, ens ha comprat google.

-"Sí, gràcies, gràcies a tots vosaltres"

Un any i mig després, les discogràfiques, Warner la primera, veuen que els beneficis no han estat els que esperaven. I apareixen noves fonts de difusió com Myspace i I-tunes. A més, el director general de Warner diu que renuncia al negoci de la distribució.

-"El valor de la indústria estava en l'edició i el màrketing. la distribució ja no té valor. els discos són mercaderies i nosaltres ens retirarem per semper de la distribució física"

La pregunta ara és si les discogràfiques que fa uns anys van seguir l'estela de la Warner, la seguiran ara també, i se n'aniran. Si YouTube, en el futur, serà orfe de videoclips.
Anar al contingut