Xarxa Elèctrica comença a instal·lar la primera torre de la línia MAT entre Santa Llogaia i Bescanó

Concretament, la torre 104, situada al costat de l'autopista AP-7, de la carretera N-II i de la línia de l'AVE. Xarxa Elèctrica preveu instal·lar 75 de les 115 que han de cobrir el tram entre Santa Llogaia i Bescanó abans que acabi l'any. Aquest tram té una extensió de 44 quilòmetres i el pressupost ha estat de 45 milions.
Xarxa Elèctrica comença a instal·lar la primera torre de la línia MAT entre Santa Llogaia i Bescanó
Alt Empordà

Xarxa Elèctrica comença a instal·lar la primera torre de la línia MAT entre Santa Llogaia i Bescanó

Concretament, la torre 104, situada al costat de l'autopista AP-7, de la carretera N-II i de la línia de l'AVE. Xarxa Elèctrica preveu instal·lar 75 de les 115 que han de cobrir el tram entre Santa Llogaia i Bescanó abans que acabi l'any. Aquest tram té una extensió de 44 quilòmetres i el pressupost ha estat de 45 milions.
Redacció
Imatge de la primera torre elèctrica de la línia MAT, la 104, entre Santa Llogaia i Bescanó. (Foto: ACN)

Imatge de la primera torre elèctrica de la línia MAT, la 104, entre Santa Llogaia i Bescanó. (Foto: ACN)

Xarxa Elèctrica ha començat a aixecar la primera torre de la línia de Molt Alta Tensió (MAT) que ha de cobrir el tram entre l'Alt Empordà i el Gironès. Concretament, la torre 104, situada al costat de l'autopista AP-7, de la carretera N-II i de la línia de l'AVE.

Es tracta de la primera de les 115 torres que han de cobrir el tram entre Santa Llogaia d'Alguema i Bescanó, una extensió de 44 quilòmetres que ha comptat amb un pressupost de 45 milions. Les torres estaran separades 500 metres i s'estan muntant peça a peça davant la impossibilitat de fer servir cap grua, ja que el seu gran pes no permet aixecar-les.

El delegat de Xarxa Elèctrica a Catalunya, Lluís Pinós, ha explicat que preveuen tenir construïdes a final d'any 75 de les 115 torres i al final de l'any 2014 hauria d'estar tot acabat, fins i tot el cablatge, per poder començar a fer les proves de tensió de la línia, de la interconnexió i de les estacions convertidores. Segons Pinós, les obres van a bon ritme i dins dels terminis previstos, de manera que la idea és posar-ho en marxa "el primer semestre del 2015". Una vegada acabades les obres, s'enllaçarà amb la línia soterrada que s'interconnectarà amb França.

La companyia elèctrica ja ha signat acords d'expropiació amb el 95% dels 400 propietaris afectats pel pas de la línia de 400kV. Amb el 5% restant, uns 6 propietaris, estan intentant arribar a un acord per evitar que s'hagin de fer unes expropiacions forçoses que serien factibles perquè la línia ha estat declarada d'utilitat pública.

En aquest tram també es compactaran la línia de 220 kV que va de Bescanó a Sant Julià de Ramis i la de 132 kV que va de Sant Julià fins a Santa Llogaia. Pinós ha assegurat que no desmantellaran les línies d'alta extensió existents fins que estigui en funcionament la de 400.000 v.

El delegat de Xarxa Elèctrica ha explicat que confia que les obres del ramal de la línia de MAT de Riudarenes comencin d'aquí a sis mesos i durin un any. Són uns 17 quilòmetres i tot i que el Ministeri d'Indústria hi va donar llum verda per construir-la es tracta de l'obra més endarrerida de tota la línia de Girona.

Paral·lelament, també avancen els treballs de la interconnexió soterrada amb França. El 50% de la rasa està construïda i la perforació del túnel acabada, de manera que "ja s'estan muntant les instal·lacions interiors i les obres en la part francesa també avancen a bon ritme". El túnel de la línia MAT té 8,5 quilòmetres de longitud i els 240 quilòmetres de cable que anirà pel seu interior podrien estar col·locats a final d'any.