El Prat de Llobregat

Nova jornada de retards i cancel·lacions a l'aeroport del Prat per les tempestes de divendres i una avaria

Els retards afecten sobretot Vueling, però també altres companyies com British Airways, American Airlines i Iberia

RedaccióActualitzat

Nova jornada de retards i cancel·lacions a l'aeroport del Prat. Durant el matí i el migdia de dissabte, diverses companyies han registrat retards, encapçalades per Vueling, que és qui opera més vols. Aena atribueix els retards a les tempestes de divendres.

Al migdia una avaria ha complicat encara més la jornada, però cap a la tarda la situació s'ha normalitzat. Els retards són de menys d'una hora. Al llarg del dia, però, hi ha vols que han acumulat retards de cinc hores.

Des d'aquesta matinada hi ha hagut cinc cancel·lacions i més de 200 vols amb retards. S'han reprogramat els dos vols cancel·lats ahir amb destí a Beirut i Sant Petersburg.

Els retards afecten especialment Vueling, però també d'altres companyies com British Airways, American Airlines i Iberia.

Una pista tancada per avaria

Una avaria en una pista de l'aeroport ha empitjorat el matí de retards. El mal funcionament d'una balisa de senyalització ha obligat a tancar una de les pistes, la 25R, una de les paral·leles que té la instal·lació.

L'aeroport ha operat durant una estona amb dues pistes, l'altra paral·lela i la transversal, que s'acostuma a fer servir a la nit per reduir les molèsties als veïns.

La pista l'han hagut de tancar a la una i s'ha reobert al cap de 45 minuts, un cop reparada la balisa.

Retards per les tempestes

Tant Aena com Vueling atribueixen els retards a les tempestes que han caigut les últimes hores. La companyia assegura que l'operatiu per fer front al caos que hi va haver a principis de juliol està funcionant bé, però diu que s'han vist afectats pel protocol de seguretat.

Divendres a la nit, la situació va tornar a ser molt problemàtica i hi va haver retards de 6, 7 i 8 hores en algunes rutes. Els usuaris denuncien que no tenien cap mena d'informació.

Vueling va contractar més avions i tripulació a mitjans de mes per intentar evitar el caos que hi va haver a principis de juliol amb l'arrencada de la temporada de vacances. Cada dilluns, la Generalitat avalua amb els directius de l'aerolínia les mesures de contingència.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut