Vueling cancel·la cinc vols i acumula retards generalitzats en l'inici de l'operació sortida a l'aeroport del Prat

ACN El Prat de Llobregat.-Noves cancel·lacions i retards generalitzats en els seus vols han col·lapsat aquest divendres al matí els taulells de reclamacions de Vueling en l'inici de l'operació sortida de l'estiu. La companyia, la que més vols opera a l'aeroport del Prat, acumulava als volts del migdia cinc cancel·lacions i retards superiors a l'hora de mitjana en la majoria dels seus vols. Pel que fa a la cancel·lacions, Vueling ha suspès dos vols de sortida amb destinació a París i Màlaga i tres d'arribada, els provinents de Granada, Alacant i Kazan (Rússia). Els passatgers afectats s'han hagut de carregar-se de paciència i fer llargues cues a l'espera que Vueling els oferís una alternativa. "És indignant, portem dues hores fent cua i, de moment, la companyia no ens ha donat cap tipus d'explicació", es lamentava un viatger francès que havia d'agafar el vol a París de les 9:20 del matí.

Els retards i les cancel·lacions afecten destinacions tant de curt com de mig radi, que acumulen endarreriments d'almenys un hora. Així per exemple, s'ha cancel·lat un vol amb sortida a les 9:20 amb destinació París i un segon que havia de sortir a les 11:05 a Màlaga. També s'han suspès tres vols d'arribada provinents de Granada, Alacant i Kazan.Altres vols, com el de Vigo, a les 07.30h, o Birmingham, amb sortida a les 07.50h, acumulaven retards de gairebé tres hores. En l'apartat d'arribades, molts dels vols de la companyia també sumaven retards destacats. Alguns han estat, per exemple, l'avió que havia d'arribar procedent de Moscú a les 09.30, que no tenia previst aterrar fins passades les 11, i a tres quarts d'onze del matí just començaven arribar-ne d'altres, com els de Krasnodar (08.15) i Reykjavík.A la cua dels taulells de reclamacions, que no han parat de créixer al llarg del matí, els passatgers han criticat la manca d'informació i les hores d'espera per aconseguir un vol alternatiu. Aquest és el cas de la Boni Abecassis, una ciutadana Andorrana que baixat a primera hora del matí en autocar per agafar un vol a Màlaga on tenia un casament. "Porto més de dues hores de cua perquè em tornin els diners. Ja no arribo al casament i només vull tornar-me'n a casa", ha lamentat. També s'ha hagut de carregar de paciència en Folquer, un turista francès que havia de volar a París a les 9:20 i que també ha hagut de fer més de dues hores de cua per aconseguir un vol alternatiu. "Això és un abús, jo he complert amb la meva part que és pagar el bitllet i Vueling no està complint amb la seva que és donar un bon servei", ha denunciat. A la zona d'arribada les queixes contra Vueling també eren generalitzades. I és que la majoria de vols acumulaven endarreriment importants. En Rodrigo, que esperava un company de feina provinent de Moscou, lamentava que ja feia gairebé dues hores que esperava i que encara no hi havia hora prevista perquè aterrés el vol. Fonts d'Aena han explicat a l'ACN que els usuaris afectats per les incidències de Vueling han de tractar aquestes incidències directament amb la companyia a través dels mostradors però que estan "pendents" de les llargues cues que s'estan originant a les instal·lacions de l'aeroport del Prat, que, de moment, s'estan fent amb ordre, segons han afegit.Dimarts passat, l'Agència Catalana de Consum (ACC) ja va demanar a Vueling que oferís explicacions per les nombroses queixes dels usuaris pels retards i cancel·lacions que opera l'aerolínia des de l'Aeroport del Prat. En concret, va requerir a la companyia quines vols i per quines raons estan patint problemes en els darrers dies, tot i que l'aerolínia els ha atribuït ala vaga de controladors francesos.

Anar al contingut