Wolfsburg

Volkswagen revisarà a partir del gener els vehicles afectats pel frau de les emissions

Ho ha dit el president de la companyia, Matthias Müller, que xifra en 9,5 milions els cotxes afectats per la manipulació del motor

RedaccióActualitzat

Les reparacions dels vehicles de Volkswagen amb el motor trucat començaran a partir del gener. Ho ha dit el president de la companyia, Matthias Müller, en una entrevista que publica el diari alemany "Frankfurter Allgemeine". En la majoria de casos. Müller diu que només requerirà actualitzar el software del vehicle, però en altres caldrà substituir algunes peces. Rebaixa el nombre de cotxes afectats a 9,5 milions -fins ara s'havia informat que eren 11 milions-, i explica que aquesta setmana presentaran les propostes tècniques a l'autoritat de seguretat automobilística i si ho accepta començaran tots els passos per poder solucionar el problemes durant tot l'any que ve. 

Aquest dimecres, Müller serà al Bundestag, el Parlament alemany, per detallar el pla per revisar els vehicles afectats que circulen per carreteres europees. A l'entrevista al "Frankfurter Allgemeine", el màxim responsable de Volkswagen apunta que només alguns directius estarien involucrats en la manipulació de les emissions de dièsel. També, que l'empresa s'haurà d'aprimar i que s'hauran de replantejar tots els projectes.

Tot plegat, després de la multitudinària assemblea que hi va haver ahir a la seu de Volkswagen, a Alemanya, on els directius van parlar cara a cara als treballadors i des d'on van començar a sortir les veus d'alarma sobre el camí futur de la companyia. El primer signe va ser l'anunci de paralitzar les inversions no estrictament necessàries, la qual cosa ha generat inquietud a la planta de Seat a Martorell.

En una entrevista al 3/24, el president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, ha defensat que vol pensar que la planta de Martorell no està "en risc" perquè, si no, es trobarien "en una situació desastrosa des del punt de vista de l'ocupació i des del punt de vista econòmic de la marca".

Els empleats de Volkswagen són conscients que el pitjor escàndol en la història de la companyia tindrà conseqüències en les inversions, tal com ha dit Bernd Osterloh, president del comitè d'empresa: "El camí serà dolorós. Especialment, hem de veure quines inversions retallem per minimitzar les despeses que ens cauran a sobre. Amb la junta directiva, estem d'acord que cal actuar de manera conseqüent i ràpida."

Matthias Müller ha deixat clar que amb els 6.500 milions d'euros que s'havien apartat aquest trimestre no n'hi haurà prou, perquè les multes que arribaran seran molt elevades.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut