Volkswagen qualifica de "crítica" la situació de Seat, però assegura que és "conjuntural"

Un membre del consell de direcció de Volkswagen, Francisco García Sanz, ha admès que Seat passa per una situació "crítica", però que és "conjuntural" perquè els mercats "no han evolucionat com esperàvem". El directiu ha assegurat que la marca espanyola és la que menys ha baixat en producció i ha avançat que Seat "haurà d'afrontar canvis", tot i que ha dit que Volkswagen manté el seu compromís en ferm amb la marca espanyola en el futur.
Volkswagen qualifica de "crítica" la situació de Seat, però assegura que és "conjuntural"
Barcelona

Volkswagen qualifica de "crítica" la situació de Seat, però assegura que és "conjuntural"

Un membre del consell de direcció de Volkswagen, Francisco García Sanz, ha admès que Seat passa per una situació "crítica", però que és "conjuntural" perquè els mercats "no han evolucionat com esperàvem". El directiu ha assegurat que la marca espanyola és la que menys ha baixat en producció i ha avançat que Seat "haurà d'afrontar canvis", tot i que ha dit que Volkswagen manté el seu compromís en ferm amb la marca espanyola en el futur.
La crisi que viu Seat no és una bona notícia per a l'economia catalana. Les perspectives de la marca no són bones, i així ho ha confirmat per primera vegada un alt directiu de Volkswagen que participa a Barcelona en unes jornades sobre automoció. Un dels màxims directius de Volkswagen, i responsable de Compres del grup, Francisco García Sanz, ha qualificat de "crítica" la situació de Seat, tot i que ha matisat que és "una suma de situacions conjunturals".

Durant la 20 Trobada d'Empresaris de l'Automoció de l'Escola de Negocis IESE de Barcelona, García Sanz ha considerat que la situació de Seat es deu principalment al mal moment pel qual passa el mercat europeu, -on les vendes han baixat un 2,3% en l'últim any. El directiu ha assenyalat que això també "passa en altres marques del grup", però que en el cas de l'espanyola és "la que menys ha baixat" la seva producció dins del grup.

També ha dit, però, que la marca alemanya confia en el futur de Seat. Però el directiu no ha volgut concretar més sobre el grau de compromís de Seat. I això és el que demanen els sindicats. Números i un pla a llarg termini. Menys paraules i més compromisos en ferm.

En aquest context d'incertesa fa unes setmanes es va apuntar el rumor, negat per tothom, de la possibilitat que un fabricant xinès comprés la factoria de Martorell.

Ara, el president de l'associació de fabricants xinesos ha descartat que de moment tinguin prou força per venir a Europa a comprar cap fàbrica. Creuen que encara falten com a mínim cinc anys perquè puguin plentejar-se aquest tipus d'estratègies. Així doncs, ara sembla que la indústria xinesa es conforma a continuar exportant massivament components per als fabricants europeus.

NOTÍCIES RELACIONADES