Vodafone condona una factura de 8.000 euros per connexions a internet des de Portugal

Un home de Sevilla ha aconseguit, després de vuit mesos de negociacions, que Vodafone li condoni una factura de mòbil que pujava a més de 8.000 euros. L'usuari disposava d'una tarifa plana de connexió a internet a través del servei 3G, però va viatjar dos dies a Portugal sense saber que li cobrarien un preu diferent. L'empresa, finalment, ha accedit a la petició del client perquè no l'havien informat que la seva tarifació només era vàlida en territori espanyol.
Vodafone condona una factura de 8.000 euros per connexions a internet des de Portugal
Sevilla

Vodafone condona una factura de 8.000 euros per connexions a internet des de Portugal

Un home de Sevilla ha aconseguit, després de vuit mesos de negociacions, que Vodafone li condoni una factura de mòbil que pujava a més de 8.000 euros. L'usuari disposava d'una tarifa plana de connexió a internet a través del servei 3G, però va viatjar dos dies a Portugal sense saber que li cobrarien un preu diferent. L'empresa, finalment, ha accedit a la petició del client perquè no l'havien informat que la seva tarifació només era vàlida en territori espanyol.
Acostumat a pagar una mensualitat de 39 euros per tenir tarifa plana per connectar-se a internet des del telèfon mòbil, aquest usuari va quedar ben parat en rebre una factura de Vodafone que pujava més de 8.000 euros. Tot plegat perquè, durant un viatge a Portugal, es va connectar dos dies a la xarxa pensant que "com que Vodafone opera al país lusità, la tarifa seria la mateixa".

Quan, astorat, va contactar amb la companyia li van dir que havia de pagar, i que, en cas contrari, l'inclourien a les llistes de morosos i emprendrien accions legals per cobar. "Des de les empreses només et venen un món rosa, no et donen tota la informació, i per això vaig decidir engegar les reclamacions oportunes, al·legant que desconeixia que la tarifa no s'aplicava a Portugal". Després de vuit mesos d'estira-i-arronses, Vodafone va acceptar el seu error i va retirar les demandes d'impagament, admetent que el client no havia rebut tota informació necessària.

Des de la Federació Andalusa de Consumidors i Usuaris en Acció, lamenten que "les companyies no informin els usuaris de totes les condicions de contractació". Segons el seu portaveu, Rubén Sánchez, "algú que sàpiga que per 24 hores de connexió li cobraran 8.000 euros no utilitzaria aquest servei, i a sobre l'amenacen de denunciar-lo quan s'ha iniciat un procés de reclamació."