Fórmula 1

Vettel guanya el Gran Premi de Malàisia i es posa líder del Mundial

Doblet de Red Bull en el Gran Premi de Malàisia de Fórmula 1, en què Fernando Alonso es va veure obligat a abandonar en la segona volta després d'una topada amb Sebastian Vettel en els primers revolts de la cursa. L'alemany es va apuntar el primer triomf de la temporada després d'un polèmic duel amb el seu company d'equip, Mark Webber, i és el nou líder del Mundial. Lewis Hamilton va completar el podi.

Actualitzat

Doblet de Red Bull en el Gran Premi de Malàisia de Fórmula 1, en què Fernando Alonso es va veure obligat a abandonar a la tercera volta després d'una topada amb Sebastian Vettel en els primers revolts de la cursa. L'alemany es va apuntar el primer triomf de la temporada després d'un polèmic duel amb el seu company d'equip, Mark Webber, i és el nou líder del Mundial. Lewis Hamilton va completar el podi.
 
La cursa va ser moguda i va tenir moments de tensió i polèmica. La pluja que havia caigut sobre Sepang va deixar la pista amb força aigua en alguns punts del circuit. Els pilots van prendre la sortida amb pneumàtics d'aigua intermedis, amb la pista molt relliscosa. En la sortida, Vettel va ser el més ràpid, però també van tenir una bona reacció els pilots de Ferrari i, sobretot, Mark Webber, que es va situar gairebé al costat de Massa. Alonso va superar el pilot brasiler en el primer viratge i lluitava de tu a tu amb Vettel quan el seu Ferrari va tocar la part del darrere del Red Bull del campió del món.

El frontal del monoplaça d'Alonso va quedar penjant i tort, de manera que tocava la pista i sortien guspires. Al final de la primera volta, l'asturià no es va aturar al box. L'equip pensava que podria fer una o dues voltes més i, de passada, canviar els pneumàtics, ja que la pista s'estava eixugant. En començar la tercera volta, l'aleró davanter es va desprendre, Alonso va tenir una lleugera sortida de pista, i va haver d'abandonar. Una errada de Ferrari, ja que, si s'hagués parat a canviar l'aleró, possiblement hauria acabat dins els punts tot i la pèrdua de temps.
 
El Ferrari de Massa també va quedar endarrerit a la primera volta i al capdavant es van quedar lluitant Vettel, Webber, Hamilton i Button. Els primers a parar-se a posar pneumàtics de sec van ser Sebastian Vettel i Felipe Massa. En aquest sentit, hi va haver estratègies diferents, ja que altres pilots es van esperar una mica més, com Mark Webber, que va posar pneumàtics més durs que el seu company d'equip.
 
El pilot australià de Red Bull va veure com, per una vegada, l'estratègia de l'equip l'afavoria, ja que va tornar a la pista davant de Vettel. A partir d'aquell moment, la lluita per la victòria va quedar entre els pilots de Red Bull i els de Mercedes, Hamilton i Rosberg, que ocupaven la tercera i la quarta posicions.

Desenllaç polèmic 

Les posicions capdavanteres no van canviar en aquesta fase de la carrera fins a l'última aturada a boxs dels equips que en van fer tres. Webber ocupava el primer lloc davant Vettel i va ser l'últim a parar-se. En tornar a la pista, els pilots es van trobar de costat i van mantenir un impressionant frec a frec que va durar pràcticament dues voltes. Vettel es va queixar per ràdio al seu equip perquè Webber no el deixava passar. Al final, el pilot alemany va aconseguir superar el seu company, li va agafar cert avantatge i va arribar al final de la cursa com a guanyador. Webber es va enfadar molt perquè els pilots tenien un acord per mantenir les posicions.
 
Darrere seu també hi va haver més polèmica. Hamilton anava tercer i Rosberg l'empenyia. També per ràdio, va explicar que podia anar més de pressa que l'anglès, però el màxim responsable de l'equip, Ross Brawn, va decidir que mantinguessin les posicions, de manera que Hamilton va acabar tercer. En el podi, el pilot anglès va confessar que era Rosberg qui es mereixia estar al podi.
 
Felipe Massa, que es va queixar d'haver fet la primera aturada massa aviat, va acabar cinquè. Darrere seu van arribar els dos pilots de Lotus-Renault, amb Grosjean davant de Räikkönen. L'equip guanyador de la primera cursa del Mundial va tornar a fer la carrera amb una parada menys que els rivals més directes, però aquesta vegada els cotxes no anaven tan bé.
 
Vettel torna, doncs, a ser líder del Mundial, amb un avantatge de 9 punts sobre Räikkönen i de 14 sobre el seu company d'equip. Mala operació per a Alonso, que és cinquè, a 22 punts del seu principal rival.
 

Classificació:

1. Vettel (Red Bull-Renault) 
2. Webber (Red Bull-Renault),  a 4.298
3. Hamilton (Mercedes), a 12.1
4. Rosberg (Mercedes),  a 12.640
5. Massa (Ferrari), a 25.6
6. Grosjean (Lotus-Renault),  a 35.5
7. Räikkönen (Lotus-Renault), a 48.4
8. Hülkenberg (Sauber-Ferrari), a 53.0
9. Pérez (McLaren-Mercedes), a 72.3
10. Vergne (Toro Rosso-Ferrari), a 87.1
11. Bottas (Williams-Renault), a 88.6
12. Gutiérrez (Sauber-Ferrari), a 1 volta
13. Bianchi (Marussia-Cosworth), a 1 volta
14. Pic (Caterham-Renault), a 1 volta
15. Van der Garde (Caterham-Renault), a 1 volta
16. Chilton (Marussia-Cosworth), a 2 voltes
17. Button (McLaren-Mercedes), abandó 
18. Ricciardo (Toro Rosso-Ferrari), abandó 
19. Maldonado (Williams-Renault), abandó 
20. Sutil (Force India-Mercedes), abandó 
21. Di Resta (Force India-Mercedes), abandó 
22. Alonso (Ferrari), abandó
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
GALERIES RELACIONADES
Anar al contingut