Vetat l'anunci del Carnet Jove perquè hi apareix una senyera

Segons Autocontrol, aquesta escena té connotacions polítiques, donat el context social que viu Catalunya
Vetat l'anunci del Carnet Jove perquè hi apareix una senyera

Vetat l'anunci del Carnet Jove perquè hi apareix una senyera

Segons Autocontrol, aquesta escena té connotacions polítiques, donat el context social que viu Catalunya
Redacció
Fragment de l'anunci del Carnet Jove 2017

Fragment de l'anunci del Carnet Jove 2017

La Generalitat treballa amb els seus serveis jurídics per poder emetre l'anunci del Carnet Jove vetat per Autocontrol, un organisme format per empreses, agències i mitjans de comunicació que vetlla per les bones pràctiques dintre del sector de la publicitat.

Aquest organisme estatal entén que l'anunci té connotacions polítiques perquè s'hi veu un noi desplegant una senyera dalt d'un cim mentre se sent una veu en off que diu "nous desitjos, noves conquestes". Segons Autocontrol, aquesta escena té connotacions polítiques, donat el context social actual que viu Catalunya.

Des de Joventut no comparteixen aquesta decisió i ho veuen com un boicot:

" Lamentem profundament aquesta decisió que boicoteja un anunci encarat a transmetre els valors del carnet joves, i de la nova generació del carnet jove, després de 30 anys. I a més a més un boicot que té impacte amb els joves protagonistes de l'espot perquè van sortir d'un càsting entre més de 3000 joves i que ara veuran com no s'emet"

 

 

El Carnet Jove és una iniciativa de la Generalitat, però la gestió i comercialització la porta CaixaBank, que va guanyar el concurs públic per fer-ho l'any 2015. La Generalitat, com a institució, no està sotmesa al que dictamini aquest organisme que autorregula la publicitat dels seus membres, però CaixaBank, sí. Autocontrol és l'organisme acreditat pel Banc d'Espanya per avaluar la comunicació de les entitats financeres, com "la Caixa".

En aquest punt, la directora general de Joventut, Marta Vilalta, explica que ara caldrà establir què pesa més: si el caràcter institucional de l'anunci, en tant que forma part d'una política del govern, o la seva vessant més comercial, ja que al darrere hi ha CaixaBank.

"La Caixa, tota la publicitat que fa l'ha de sotmetre a control d'un organisme de l'estat espanyol, i precisament aquest organisme d'Autocontrol el que explicita en el seu informe és que té connotacions polítiques perquè surt una senyera cosa que nosaltres veiem amb molta sorpresa perquè la senyera no és més que la bandera oficial de Catalunya"

Vilalta creu que és normal i perfectament legal l'aparició de la bandera oficial de Catalunya en un anunci i creu que qui actua amb connotacions polítiques és, precisament aquest organisme, Autocontrol.

Joventut no té intenció de modificar l'anunci després de la petició de retirar la imatge de la senyera :

"Davant la petició de què canviéssim l'anunci i algunes veu en off i algunes imatges, nosaltres creiem que no era de rebut perquè no creiem que sigui un anunci que haguem de canviar, sinó que responia perfectament a allò que volem transmetre: nous temps, nous carnet jove!"

VÍDEOS RELACIONATS