Vetada als EUA la teoria que defensa una intel·ligència superior per explicar l'origen del món

Un tribunal dels Estats Units ha declarat anticonstitucional l'ensenyament a les escoles de l'anomenada Teoria del Disseny Intel·ligent, que s'explica a l'assignatura de biologia i defensa l'existència necessària d'una intel·ligència superior per explicar l'origen del món. El jutge ha sentenciat que l'ensenyament de la teoria a l'escola pública és el mateix que impartir religió als alumnes, una opció expressament prohibida per la legislació nord-americana. La majoria dels seus partidaris són cristians evangelistes que plantegen la teoria com a alternativa a les idees darwinistes.
Vetada als EUA la teoria que defensa una intel·ligència superior per explicar l'origen del món
Estats Units

Vetada als EUA la teoria que defensa una intel·ligència superior per explicar l'origen del món

Un tribunal dels Estats Units ha declarat anticonstitucional l'ensenyament a les escoles de l'anomenada Teoria del Disseny Intel·ligent, que s'explica a l'assignatura de biologia i defensa l'existència necessària d'una intel·ligència superior per explicar l'origen del món. El jutge ha sentenciat que l'ensenyament de la teoria a l'escola pública és el mateix que impartir religió als alumnes, una opció expressament prohibida per la legislació nord-americana. La majoria dels seus partidaris són cristians evangelistes que plantegen la teoria com a alternativa a les idees darwinistes.
Actualitzat
Els adversaris de la Teoria de l'Evolució han patit un fort revés quan un tribunal dels Estats Units ha sentenciat que no pot ensenyar-se a les escoles públiques de Pennsilvània el concepte de "disseny intel·ligent" que proposen. El jutge John E. Jones ha declarat anticonstitucional que s'ensenyi a les escoles aquesta teoria que s'explica a l'assignatura de biologia i defensa l'existència necessària d'una intel·ligència superior per explicar l'origen del món. En la seva sentència, el jutge conclou que els autors del concepte de "disseny intel·ligent" només disfressen les seves creences religioses que Déu va crear la vida amb una presumpta teoria científica.

L'octubre del 2004, la junta escolar de l'àrea de Dover, a Pennsilvània, va aprovar la incorporació del concepte ara considerat anticonstitucional als cursos de biologia de les escoles públiques.

En les últimes eleccions, el novembre passat, tots els membres de la junta que van votar a favor d'aquesta mesura van perdre els seus càrrecs.

Onze famílies amb fills que estudien al districte escolar van presentar una querella en què denunciaven que el concepte de "disseny intel·ligent" només és una façana que amaga la creença de Déu i que el seu ensenyament vulnera la separació de la fe i l'estat que recull la Constitució dels Estats Units.

Els autors del concepte, per la seva banda, asseguren que la Teoria de l'Evolució és només una teoria, no un fet científic comprovat i que, a més, presenta moltes incongruències des del punt de vista científic. En qualsevol cas, la majoria de partidaris d'aquesta hipòtesi són cristians evangelistes que plantegen la teoria com a alternativa a les idees darwinistes.

El Disseny Intel·ligent explica que les formes de vida a la Terra són tan complexes que han de ser fruit d'una intel·ligència superior, que mai nomenen.