Uns publicistes barcelonins creen un web per retrobar els "amors a primer cop d'ull"

Un lloc web creat a Barcelona es proposa posar en contacte les persones que s'han vist pel carrer o en algun altre espai públic i que, tot i haver-se agradat, no s'han dit res. Streetmatching pretén oferir una altra oportunitat per retrobar aquestes persones en qui algú s'ha fixat.
Uns publicistes barcelonins creen un web per retrobar els "amors a primer cop d'ull"
janquim

Uns publicistes barcelonins creen un web per retrobar els "amors a primer cop d'ull"

Un lloc web creat a Barcelona es proposa posar en contacte les persones que s'han vist pel carrer o en algun altre espai públic i que, tot i haver-se agradat, no s'han dit res. Streetmatching pretén oferir una altra oportunitat per retrobar aquestes persones en qui algú s'ha fixat.
Actualitzat
Algú camina pel carrer d'una ciutat i veu una persona que l'atrau. Un home, una dona, tant li fa. Passeja un gos o seu a la terrassa d'un bar, tant és. Li agradaria dirigir-li la paraula, però no gosa fer-ho i quan per fi s'hi atreveix l'altre ja s'ha esfumat. No és una situació tan estranya, més aviat és un tòpic. Fins i tot el cinema infantil l'ha reversionat, amb l'enamorament entre els dos protagonistes humans de "101 dàlmates".

Des d'avui, aquestes trobades poden tenir una certa opció de retrobada. Acaba de néixer Streetmatching, un lloc que proposa que les persones que s'enamoren d'algú a primer cop d'ull tinguin una oportunitat.

Enamorar-se pel carrer

La idea és força simple però desenvolupar el projecte ha demanat sis mesos a l'equip de l'agència publicitària La diferencia, situada a l'Eixample de Barcelona. El seu màxim responsable, Eduardo Antoja, assegura que va viure aquesta mateixa experiència. Sortia a passejar la seva gossa i va quedar captivat per una desconeguda. Per això va encarregar el projecte als seus col·laboradors.

El resultat és un espai on els usuaris que s'hi registren reben un compromís de confidencialitat. Els perfils, a diferència d'altres llocs, no són visibles, fins que el sistema reconeix algunes coincidències. Algú ha vist algú en un lloc i una hora determinats. Si és així, tots dos veuran la fotografia de l'altre, per confirmar que no s'equivoquen, i es podran enviar un correu electrònic. "La resta", diuen al web, "és cosa vostra".

D'aquesta manera posen en circulació un concepte que difonen com a "geolocalització de l'amor", una oferta d'abast global i que de moment s'expressa en castellà i anglès, tot i que en tenen prevista la versió catalana i, també, les pertinents aplicacions per a mòbil.  

De manera que, com subratlla el director de comunicació, Joan Pérez, el seu funcionament és del tot al revés que els dels llocs dedicats als contactes. Mentre que en espais.com QuedemOnline o GentComTu es tracta de coneixe's per internet i després trobar-se en una cita a cegues, a veure què passa, aquí es tracta d'arribar gràcies a internet a retrobar algú que ha estat detectat fora de la xarxa. Se suma així a la llista de xarxes socials especialitzades que busquen un nínxol sota l'ombra de la poderosa Facebook.

Massa crítica

En realitat, fins que no hi hagi una massa crítica suficient d'usuaris registrats, les opcions d'aquests retrobades semblen força escasses, com reconeix en aquest mitjà el mateix Antoja. Per això necessiten donar-ho a conèixer amb correus electrònics i mitjançant les xarxes socials.

De tota manera, assegura que quan aquest matí han obert l'accés de seguida han arribat al mig miler d'usuaris. Potser els enamoraments als carrers i parcs siguin més comuns que no sembla.

A Antoja, mentre el projecte progressava, li han passat més coses i un dia d'aquests es casarà. Amb aquella noia que va veure pel carrer? No, amb una altra. De manera que des d'ara potser no serà un usuari intensiu del web que avui estrena. Però això no li impedeix referir-se al projecte amb apassionament.

Encara no té clar com se'n sortiran però el model de negoci es basa en la publicitat que esperen poder-hi incorporar.