Unió de Pagesos crea Terra Pagesa per impulsar la venda de productes de proximitat i sense intermediaris

Unió de Pagesos crea la marca Terra Pagesa per impulsar la venda de productes de proximitat i sense intermediaris arreu de Catalunya.
Unió de Pagesos crea Terra Pagesa per impulsar la venda de productes de proximitat i sense intermediaris
Barcelona

Unió de Pagesos crea Terra Pagesa per impulsar la venda de productes de proximitat i sense intermediaris

Unió de Pagesos crea la marca Terra Pagesa per impulsar la venda de productes de proximitat i sense intermediaris arreu de Catalunya.
Redacció
Imatge d'una explotació gironina a punt de plantar bledes (Foto: ACN)

El projecte té el suport d'institucions com la Diputació de Girona (Foto: ACN)

Unió de Pagesos (UP) crea la marca Terra Pagesa per impulsar la venda de productes de proximitat i sense intermediaris arreu de Catalunya. El sindicat preveu vendre un 10% de la producció catalana a través de canals directes d'aquí a deu anys. Amb aquesta iniciativa, Unió de Pagesos vol eliminar intermediaris, fomentar el consum dels productes que es cultiven a les finques o granges de cada zona i al mateix temps minimitzar les emissions de carboni i els costos del transport.

El projecte, amb el suport d'institucions com la Diputació de Girona, té la pàgina web terrapagesa.cat, on els consumidors podran trobar un gran ventall de productes, des d'arròs fins a confitures, fruita, mel o vedella.

Quatre canals de venda

Des del sindicat, proposen quatre modalitats de comercialització: els punts de venda, la venda a mercats, la venda directa a la mateixa explotació i la venda directa a domicili. UP recorda que les últimes modificacions a la llei de comerç catalana permet a la pagesia "actuar amb llibertat" a l'hora d'organitzar-se per poder dur a terme la venda directa des de les seves explotacions d'una "forma més eficient".

Totes aquestes modalitats incorporaran tant les ofertes als consumidors directament com als col·lectius de consumidors (cooperatives de consumidors, hostaleria, restauració i menjadors escolars, hospitals, llars de persones grans, entre altres).

Un altre dels aspectes positius és que la marca està pensada per fomentar el "consum responsable", ja que les relacions comercials entre productor i consumidor s'han d'ajustar als criteris de "racionalitat" i "sostenibilitat", juntament amb altres, com ara la preservació del medi ambient.