Una vintena de famílies amb fills discapacitats demanden Ensenyament per ocultació de dades

Un total de 22 famílies amb nens que tenen algun tipus de discapacitat o dependència han denunciat davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya el Departament d'Ensenyament per ocultació de dades. L'acusen de falta de transparència a l'hora d'informar dels recursos als quals tenen dret.
Una vintena de famílies amb fills discapacitats demanden Ensenyament per ocultació de dades
Barcelona

Una vintena de famílies amb fills discapacitats demanden Ensenyament per ocultació de dades

Un total de 22 famílies amb nens que tenen algun tipus de discapacitat o dependència han denunciat davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya el Departament d'Ensenyament per ocultació de dades. L'acusen de falta de transparència a l'hora d'informar dels recursos als quals tenen dret.
Actualitzat
Una aula buida a l'espera dels alumnes (Foto: ACN)

Una aula buida a l'espera dels alumnes (Foto: ACN)

Les famílies demandants consideren que quan han de firmar el dictamen d'escolarització dels seus fills, al Departament d'Ensenyament no se'ls informa de la valoració que fan els equips d'assessorament psicològic sobre els recursos que necessiten els nens. Segons les famílies, el fet de no disposar d'aquesta informació els impedeix reclamar quan l'escola, per falta de recursos, distribueix entre tots els alumnes que tenen alguna necessitat especial el que inicialment s'havia assignat als seus fills.

Antonio Moreno, president de la plataforma que aglutina les famílies Papás de Álex, assegura que les dades són "eliminades" dels informes en el moment d'enviar-los a les famílies perquè no es puguin queixar i reclamar més recursos, que es tradueixen, per exemple, en hores de psicopedagog o de vetllador. "Ha de ser el que digui el Departament i amén; va a missa", assegura Moreno.

Les famílies sospiten que es tracta d'una qüestió econòmica i que Ensenyament reparteix els recursos per escoles, sense tenir en compte les necessitats educatives especials de cada alumne.