Una via principal i una estació al Prat amb trens llançadora, acord final per al traçat del TGV

La polèmica sobre el pas del Tren de Gran Velocitat per l'aeroport del Prat s'ha tancat amb una solució salomònica. No hi ha pas de la via principal d'ample europeu per l'aeroport, com volia inicialment la Generalitat, i tampoc hi ha cap mena de bucle, com havia proposat el govern central (i com va arribar a acceptar la Generalitat). Al final, la solució intermèdia, que ja feia dies que s'apuntava com la més probable, és la que ha triomfat.
Una via principal i una estació al Prat amb trens llançadora, acord final per al traçat del TGV
TGV

Una via principal i una estació al Prat amb trens llançadora, acord final per al traçat del TGV

La polèmica sobre el pas del Tren de Gran Velocitat per l'aeroport del Prat s'ha tancat amb una solució salomònica. No hi ha pas de la via principal d'ample europeu per l'aeroport, com volia inicialment la Generalitat, i tampoc hi ha cap mena de bucle, com havia proposat el govern central (i com va arribar a acceptar la Generalitat). Al final, la solució intermèdia, que ja feia dies que s'apuntava com la més probable, és la que ha triomfat.
Després de diferents propostes i dissenys i de força polèmica, finalment, les administracions central i autonòmica i els ajuntaments s'han posat d'acord pel que fa al TGV. El Prat de Llobregat tindrà una estació intermodal a la mateixa línia del tren de gran velocitat i des d'allà es podrà arribar a l'aeroport del Prat amb una llançadora. Encara falten tots els detalls tècnics, però, a l'estació intermodal, s'hi arribarà amb el TGV. També està previst que hi arribin els trens de rodalies i regionals, l'Euromed i les línies 1 i 9 del metro. A més, està previst construir-hi un aparcament de cotxes i una estació d'autobusos. La idea és que, fins i tot, es pugui facturar a la mateixa estació. Des d'allà sortirà una llançadora, és a dir, una extensió del mateix TGV que arribarà fins a la nova terminal de l'aeroport.

NOTÍCIES RELACIONADES