Moment de presentació de les propostes en el marc del debat sobre promoció econòmica de Solsona. 13 de febrer de 2017. (Horitzontal)
Moment de presentació de les propostes en el marc del debat sobre promoció econòmica de Solsona. 13 de febrer de 2017. (Horitzontal)

Una seixantena d'agents econòmics i socials debaten el full de ruta de promoció econòmica de Solsona pels propers 5 anys

ACN Solsona.-Una seixantena d'agents econòmics i socials de Solsona i ciutadania en general han participat aquest dilluns en una jornada de participació sobre el Pla director de promoció econòmica de Solsona 2012-2022, conegut com a Solsona Co. L'objectiu de la trobada era consensuar les prioritats econòmiques de la ciutat pels propers cinc anys. Entre les propostes que han sorgit s'hi troba la de millorar la competència d'idiomes; continuar desplegant la marca de promoció turística 'Solsona, una experiència gegant'; crear una fira d'oficis perquè els estudiants de la comarca coneguin les empreses del territori; o impulsar una taula agroalimentària. Els participants han pogut debatre durant quatre hores les propostes, que s'han dividit en quatre àmbits: turisme i marca de territori; comerç i producte local; empresa; i formació i ocupació. A partir d'aquí, un comitè executiu estudiarà totes les propostes per valorar si són viables econòmicament i tècnicament .

L'auditori de la Sala Polivalent de Solsona ha acollit aquest dilluns d'una del migdia a cinc de la tarda la jornada participativa per concretar les prioritats en matèria de promoció econòmica pels propers cinc anys. Els anys 2012 i 2013 es van realitzar diversos actes participatius per dibuixar el full de ruta per a la promoció econòmica de la ciutat i es van concretar un total de 46 accions, de les quals a dia d'avui se n'ha executat un 40%. El regidor de Promoció Econòmica de Solsona, Lluís-Xavier Gonzalez, ha explicat que després de cinc anys "calia fer un nou procés participatiu perquè el projecte va néixer en una situació de crisi i, amb el temps, la planificació a mig termini ha anat canviant". Així doncs, amb l'objectiu de redibuixar els objectius econòmics pels propers cinc anys, el consistori solsoní ha convocat aquest dilluns agents econòmics i socials i també ciutadania en general. Els participants han pogut debatre durant quatre hores diferents propostes, que s'han dividit en quatre àmbits: turisme i marca de territori; comerç i producte local; empresa; i formació i ocupació.Pel que fa a turisme i marca de territori, els participants han decidit prioritzar el desplegament de la marca turística de la ciutat, 'Solsona, una experiència Gegant'. També han considerat que cal donar suport als operadors turístics i emprenedors del territori; valorar la creació d'itineraris de senderisme i cicloturisme; i també l'elaboració d'una guia divulgativa didàctica sobre els recursos patrimonials del territori. Quant al comerç i producte local, el grup de treball ha apostat per impulsar una taula agroalimentària amb l'objectiu que esdevingui un lloc de trobada entre productors, administració i consumidors. Altres propostes que s'han posat sobre la taula són que l'administració pública es comprometi amb el producte local; que s'engegui una campanya similar a 'Girona 10' adaptada a la realitat solsonina; que es creï un obrador comunitari; i també que els locals buits de la ciutat es puguin cedir als comerços en actiu perquè els puguin fer servir com a aparadors dels seus productes. En relació a l'àmbit de l'empresa, els participants han apostat per una millora i manteniment de les comunicacions i infraestructures; la creació d'un 'hub' tecnològic; l'elaboració d'un catàleg per fomentar que ciutadans d'altres territoris vinguin a treballar al Solsonès; la captació d'empreses; i també la creació d'una fira d'oficis enfocada als estudiants de tercer i quart d'ESO perquè coneguin l'oferta laboral que hi ha a la comarca. Pel que fa a la formació, les propostes s'han centrat en la millora de l'aprenentatge d'idiomes; l'ampliació de l'FP dual al sector serveis; i la millora de la inserció de diferents col·lectius. A partir d'ara, aquestes propostes es debatran en el marc del projecte Solsona Co per estudiar la seva viabilitat econòmica i tècnica. En aquest sentit, el regidor de Promoció Econòmica ha explicat que s'ha posat en marxa un comitè executiu que es reuneix mensualment i és l'ens encarregat de prioritzar i valorar les accions. Aquest comitè, segons el regidor, està format per dotze persones, la meitat de les quals estan relacionades amb l'administració pública i l'altra meitat amb el sector privat. La directora de l'Agència de Desenvolupament de Solsona i Cardona, Glòria Sanchez, ha valorat molt positivament la creació d'aquest comitè, ja que, segons ella, "moltes ciutats fan plans estratègics però, o bé es queden en un calaix, o bé la implementació només la fa l'Ajuntament".

Anar al contingut