Una producció catalanoxinesa projectada a Venècia serà l'eix d'una exposició al CCCB sobre la Xina

Entre les pel·lícules que es presenten aquest any a la Mostra de Venècia, no n'hi ha cap de catalana ni espanyola. No obstant això, sí que s'ha projectat un curtmetratge de producció catalanoxinesa. El cap d'exposicions del CCCB, Jordi Balló, i el director de cinema xinès Jia Zhangke són els responsables de "A la ciutat xinesa", un film que tracta sobre els canvis en l'urbanisme i el paisatge de la Xina que es podrà veure a Barcelona el pròxim novembre, com un dels eixos d'una exposició al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona. La primera pel·lícula italiana projectada al festival, "Un giorno perfetto", confirma les crítiques al nacionalisme de la Mostra.
Una producció catalanoxinesa projectada a Venècia serà l'eix d'una exposició al CCCB sobre la Xina
Venècia

Una producció catalanoxinesa projectada a Venècia serà l'eix d'una exposició al CCCB sobre la Xina

Entre les pel·lícules que es presenten aquest any a la Mostra de Venècia, no n'hi ha cap de catalana ni espanyola. No obstant això, sí que s'ha projectat un curtmetratge de producció catalanoxinesa. El cap d'exposicions del CCCB, Jordi Balló, i el director de cinema xinès Jia Zhangke són els responsables de "A la ciutat xinesa", un film que tracta sobre els canvis en l'urbanisme i el paisatge de la Xina que es podrà veure a Barcelona el pròxim novembre, com un dels eixos d'una exposició al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona. La primera pel·lícula italiana projectada al festival, "Un giorno perfetto", confirma les crítiques al nacionalisme de la Mostra.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
"A la ciutat xinesa" retrata des d'un punt de vista radical i profund la realitat de 45 ciutats xineses. El fil de la història explica el retrobament de dues parelles i reflexiona sobre com les transformacions de l'entorn afecten les persones.

El pròxim mes de novembre es podrà visitar una mostra al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona sobre les transformacions del Nou Imperi, que posarà de manifest la gran evolució de la Xina en els últims anys.

Jia Zhangke ja parlava d'aquest procés de transformació en el film que li va fer guanyar un Lleó d'Or al festival de fa dos anys. "Natura morta" li ha servit d'aval per tirar endavant aquest nou projecte i convertir-se en un dels grans directors de la seva generació.


Crítiques al nacionalisme de la Mostra

"Un giorno perfetto", la primera pel·lícula italiana projectada avui a la secció de competició del Festival de Cinema de Venècia, ha donat nous arguments a aquells qui han dit que aquest any la mostra està més marcada pel nacionalisme que per la qualitat.

El llargmetratge tracta d'una dona que intenta separar-se del seu marit. No obstant això, ell li impedeix per tots els mitjans, inclosa la violència física. Tot i això, la pel·lícula no aborda la qüestió de la violència de gènere com un problema social.

Les crítiques a aquest film no han estat gaire bones, fet que ha confirmat les acusacions contra el nacionalisme de la Mostra.
Segons alguns crítics, aquest any hi participen quatre pel·lícules autòctones sense que la qualitat del cinema italià sembli justificar-ho.

VÍDEOS RELACIONATS