Una litofania, dues escultures i un fragment de film de Teatre Òptic, noves peces del Museu del Cinema de Girona

Girona (ACN).- Una litofania de mitjans del segle XIX on s'hi pot veure una noia cordant-se les vetes de les sabates, dues escultures d'un llanternista de llanterna màgica i la seva acompanyant i un fragment de film del Teatre Òptic d'Émile Reynaud són les tres noves peces que el Museu del Cinema de Girona ha incorporat a la seva exposició permanent. La litofania és una tècnica 'molt complexa' que es va popularitzar entre les classes benestants durant el segle XIX. Consisteix en un baix relleu de porcellana que es 'converteix' en una fotografia quan s'il·lumina per darrere. Aquesta litofania és la més gran que ha adquirit fins ara el Museu.
Una litofania, dues escultures i un fragment de film de Teatre Òptic, noves peces del Museu del Cinema de Girona

Una litofania, dues escultures i un fragment de film de Teatre Òptic, noves peces del Museu del Cinema de Girona

Girona (ACN).- Una litofania de mitjans del segle XIX on s'hi pot veure una noia cordant-se les vetes de les sabates, dues escultures d'un llanternista de llanterna màgica i la seva acompanyant i un fragment de film del Teatre Òptic d'Émile Reynaud són les tres noves peces que el Museu del Cinema de Girona ha incorporat a la seva exposició permanent. La litofania és una tècnica 'molt complexa' que es va popularitzar entre les classes benestants durant el segle XIX. Consisteix en un baix relleu de porcellana que es 'converteix' en una fotografia quan s'il·lumina per darrere. Aquesta litofania és la més gran que ha adquirit fins ara el Museu.