Una làmina metàl·lica a la pista i un defecte de l'avió, causes de l'accident del Concorde

Un defecte important de l'aparell, a la zona de l'ala, i la presència d'una làmina metàl·lica d'un altre avió a la pista va provocar l'accident del Concorde a l'aeroport Charles de Gaulle de París, que l'any 2000 va provocar 113 morts. Així ho conclou l'informe final sobre la investigació de l'accident elaborat per la justícia francesa.
Una làmina metàl·lica a la pista i un defecte de l'avió, causes de l'accident del Concorde
París

Una làmina metàl·lica a la pista i un defecte de l'avió, causes de l'accident del Concorde

Un defecte important de l'aparell, a la zona de l'ala, i la presència d'una làmina metàl·lica d'un altre avió a la pista va provocar l'accident del Concorde a l'aeroport Charles de Gaulle de París, que l'any 2000 va provocar 113 morts. Així ho conclou l'informe final sobre la investigació de l'accident elaborat per la justícia francesa.
Actualitzat
El document que la fiscalia ha elaborat sobre l'accident del Concorde l'any 2000 parla d'una avaria important en l'ala de l'avió supersònic, que ja s'havia detectat durant l'explotació comercial del Concorde però no havia estat prou tinguda en compte pel constructor. Aquest problema se sabia des del 1979, i s'havien estudiat diverses solucions per posar-hi remei, però mai van arribar a efectuar-se. De fet, en els quasi trenta anys d'explotació del Concorde es van trobar 67 casos de trencament de pneumàtics o de rodes. D'altra banda, la làmina d'alumini que va perdre a la pista el DC-10 de la companyia nord-americana Continental Airlines no era un original sinó un recanvi no autoritzat per la Direcció d'Aviació Civil. La peça substituïda era d'un material que talla els pneumàtics, concratament de titani. L'Oficina d'Investigació Aèria ha destacat que l'alumini no talla els pneumàtics, mentre que el titani sí que ho fa. A més, la làmina del DC-10 va ser canviada en dues ocasions abans de la catàstrofe del Concorde. Aquesta làmina, segons l'informe, va tenir un papel "capital" en l'esclat del pneumàtic del Concorde. El jutge que s'encarrega del cas convocarà a declarar el mes de febrer el tècnic que va muntar malament la làmina, el seu superior jeràrquic i el responsable de manteniment.

NOTÍCIES RELACIONADES