Una festa intenta conscienciar la població sobre el consum responsable a Barcelona

La primera Festa del Consum Responsable s'ha celebrat durant tot el dia a Barcelona amb la participació de diverses entitats i ONG que treballen per canviar les consciències i aconseguir arribar a un consum responsable. Aquesta jornada és un preàmbul del Dia Internacional dels Drets dels Consumidors, que se celebra el dimarts 15 de març, i ha servit, entre altres coses, per donar a conèixer l'Agència Catalana del Consum, creada recentment per la Generalitat de Catalunya.
Una festa intenta conscienciar la població sobre el consum responsable a Barcelona
Barcelona

Una festa intenta conscienciar la població sobre el consum responsable a Barcelona

La primera Festa del Consum Responsable s'ha celebrat durant tot el dia a Barcelona amb la participació de diverses entitats i ONG que treballen per canviar les consciències i aconseguir arribar a un consum responsable. Aquesta jornada és un preàmbul del Dia Internacional dels Drets dels Consumidors, que se celebra el dimarts 15 de març, i ha servit, entre altres coses, per donar a conèixer l'Agència Catalana del Consum, creada recentment per la Generalitat de Catalunya.
En la primera Festa del Consum Responsable hi participen diverses entitats i ONG que treballen per informar la població per intentar canviar-ne els hàbits de consum. Durant la festa també s'ha donat a conèixer un nou ens creat per la Generalitat de Catalunya, l'Agència Catalana de Consum, que pretén donar a conèixer als ciutadans els seus drets com a consumidors i usuaris, perquè els facin servir quan creguin que els són vulnerats.

En la festa s'ha volgut fet una incidència especial en els nens, perquè en el futur siguin consumidors responsables, és a dir, que no estirin més el braç que la màniga i que comprin amb seny. Per als adults, el concepte de consumidor responsable s'amplia al fet que comprin habitualment productes de comerç just, que garanteixen condicions i sous dignes als productors, i que comprin també productes del comerç de proximitat, és a dir, productes que no impliquin una gran despesa en energia per fer-los arribar al consumidor i que normalment, tenen un valor afegit en la qualitat.