Una exposició a Gràcia mostra els detalls dels projectes de reforma de la Diagonal

La ciutat de Barcelona afronta un repte de futur com és la reforma de la Diagonal, i els barcelonins tenen la possibilitat de dir-hi la seva, entre el 10 i el 16 de maig, en una consulta en què podran triar entre les dues propostes de reforma plantejades amb la possibilitat també de rebutjar-les totes dues. Abans de fer-ho, però, cal que coneguin els projectes i, per això, s'ha instal·lat una carpa als jardinets de Gràcia on s'explica els detalls de cada un: amb amplis bulevards a banda i banda de l'avinguda o bé amb una rambla central.
Una exposició a Gràcia mostra els detalls dels projectes de reforma de la Diagonal
Barcelona

Una exposició a Gràcia mostra els detalls dels projectes de reforma de la Diagonal

La ciutat de Barcelona afronta un repte de futur com és la reforma de la Diagonal, i els barcelonins tenen la possibilitat de dir-hi la seva, entre el 10 i el 16 de maig, en una consulta en què podran triar entre les dues propostes de reforma plantejades amb la possibilitat també de rebutjar-les totes dues. Abans de fer-ho, però, cal que coneguin els projectes i, per això, s'ha instal·lat una carpa als jardinets de Gràcia on s'explica els detalls de cada un: amb amplis bulevards a banda i banda de l'avinguda o bé amb una rambla central.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
L'exposició "Vine a conèixer el futur de la Diagonal" ha obert les portes aquest diumenge i restarà als jardinets de Gràcia fins l'últim dia en què es pot votar, el 16 de maig, perquè els ciutadans de Barcelona puguin escollir un o altre projecte, o bé rebutjar-los, amb coneixement de causa. Inclou una simulació de trànsit on es veu com es restringeix el pas de cotxes per la Diagonal i es redirigeix cap als altres carrers de l'Eixample. També s'explica que la reforma es farà en cinc fases, sense detallar els terminis, i que l'opció de la rambla costa 136 milions d'euros, 11 més que la del bulevard.

El transport privat es redueix un 27%

Els panells informatius constaten l'augment del transport públic i la disminució de cotxes que suposarà qualsevol de les dues opcions de reforma. Mentre actualment els automòbils ocupen el 34% de l'avinguda, la seva presència es reduirà fins al 7%. En canvi, el volum de transport públic, que avui ocupa el 22% de la via, ascendirà fins al 43%: un 24% ocupat pel tramvia i un 19% per autobusos.

L'opció del tramvia ha estat defensada pel quart tinent d'alcalde d'Urbanisme i Règim Interior de l'Ajuntament, Ramon García Bragado, que ha assegurat que "sí que hi haurà tramvia". Tot i això, ja sigui per dubtes d'última hora o distracció, la senyalització del tramvia als plans s'havia afegit amb un adhesiu, mentre que la resta d'elements es trobaven impresos.

Votació pionera


Barcelona utilitzarà per primera vegada el sistema de vot electrònic a gran escala -en línia o presencial, en punts amb ordinadors habilitats-, de manera que Hereu ha comentat que la participació serà "tota una incògnita". A més, ha assegurat que serà una oportunitat per veure el comportament dels joves entre 16 i 18 anys, que tenen dret a vot, ja que "més enllà dels nois que estan a l'associacionisme i són compromesos, cal veure si responen la resta, la majoria que acostumen a estar al marge".

VÍDEOS RELACIONATS