Una comissió prepara la commemoració dels 75 anys de la línia Barcelona-la Tor de Querol

Cent anys després que es projectés la necessitat de crear quatre línies ferroviàries que travessessin el Pirineu i setanta-cinc anys després de la inauguració de l'única que es va completar, la línia internacional Barcelona-la Tor de Querol-París, s'ha creat una comissió organitzadora que celebrarà aquesta efemèride. Per aquesta comissió, ara és el moment de reivindicar una política coherent en matèria de transport ferroviari.
Una comissió prepara la commemoració dels 75 anys de la línia Barcelona-la Tor de Querol
Puigcerdà / Ripoll

Una comissió prepara la commemoració dels 75 anys de la línia Barcelona-la Tor de Querol

Cent anys després que es projectés la necessitat de crear quatre línies ferroviàries que travessessin el Pirineu i setanta-cinc anys després de la inauguració de l'única que es va completar, la línia internacional Barcelona-la Tor de Querol-París, s'ha creat una comissió organitzadora que celebrarà aquesta efemèride. Per aquesta comissió, ara és el moment de reivindicar una política coherent en matèria de transport ferroviari.
Una de les primeres feines de la Comissió serà fer un manifest conjunt amb tots els partits polítics, que es farà arribar als governs de Madrid i París i al Parlament d'Estrasburg. Va ser a l'octubre del 1922 quan el tren va arribar a Puigcerdà. Després de l'aïllament de segles, l'esforç humà havia aconseguit establir una via de comunicació eficaç entre la Cerdanya i el Ripollès. El 1929, el ferrocarril va arribar a la Tor de Querol. Això va suposar per a la Cerdanya una obertura internacional. Fins llavors, els pagesos només produïen per consumir a la comarca, i el tren els va permetre exportar a altres indrets. Amb la connexió internacional, també va aparèixer el contraban. Eren molts els que es van guanyar la vida portant d'amagat cafè de França cap a Catalunya. Tot i això, el tren va suposar un avenç molt important per a les comarques de muntanya.