París

Una campanya antitabac compara els fumadors amb esclaus sexuals

L'escàndol està servit a França arran d'una nova campanya publicitària antitabac que, sota el lema "Fumar és ser esclau del tabac", inclou la imatge d'un jove simulant una fel·lació obligada, amb un cigarreta a la boca i amb la mà d'un adult sobre el seu cap. Es tracta d'una campanya publicitària que l'associació de Drets dels No Fumadors (DNF) ha llançat amb l'objectiu d'"impactar", cosa que ja ha aconseguit tan sols un dia després del seu llançament.

Actualitzat
El diari "Le Parisien" publica en portada les provocadores fotografies -una amb un noi i una altra amb una noia-, molt criticades per associacions de defensa dels drets de la família i organitzacions feministes, que consideren ridícul i escandalós vincular el tabac amb el sexe.

"Que jo sàpiga, practicar una fel·lació no provoca càncer", afirma Antoinette Fouque, una de les fundadores del Moviment d'Alliberament de la Dona. La idea no ha agradat fins i tot entre els grups més combatius contra el tabac, com l'Oficina de Prevenció del Tabaquisme francesa; el seu president, Bertrand Dautzenberg, considera que les imatges impacten els adults però no els joves.

Des de la DNF, s'argumenta que l'únic missatge que es pretén transmetre és que fumar és una submissió i que el fet de recórrer al sexe és una manera d'atraure l'atenció dels més joves.
Anar al contingut