Un treballador de les obres de la L9 del metro mor en caure d'una bastida

Un accident laboral ha provocat la mort aquest divendres d'un treballador de les obres de la línia 9 del metro al carrer Ciències de l'Hospitalet de Llobregat. L'home, que ha caigut d'una bastida, era treballador de l'empresa JRC36 SL, subcontractada per la UTE Fomento-Copisa-Comapa. El sindicat ha recordat que en diverses ocasions havia denunciat la falta de seguretat a l'obra.
Un treballador de les obres de la L9 del metro mor en caure d'una bastida
Hospitalet de Llobregat

Un treballador de les obres de la L9 del metro mor en caure d'una bastida

Un accident laboral ha provocat la mort aquest divendres d'un treballador de les obres de la línia 9 del metro al carrer Ciències de l'Hospitalet de Llobregat. L'home, que ha caigut d'una bastida, era treballador de l'empresa JRC36 SL, subcontractada per la UTE Fomento-Copisa-Comapa. El sindicat ha recordat que en diverses ocasions havia denunciat la falta de seguretat a l'obra.
Actualitzat
CCOO ha informat que un treballador de JRC36 SL ha mort com a conseqüència d'un accident laboral aquest divendres al migdia en caure d'una bastida de les obres del metro de la línia 9, al carrer Ciències de l'Hospitalet de Llobregat. L'empresa on treballava la víctima està subcontractada per la UTE Fomento-Copisa-Comapa, segons ha especificat CCOO. El Departament de Treball i Indústria han enviat un inspector i un tècnic al lloc de l'accident i s'ha obert una investigació per esclarir-ne les causes, segons ha informat aquest departament.

Davant aquest accident laboral, la Federació de Construcció i Fusta de CCOO de Catalunya ha denunciat l'incompliment de la normativa de prevenció de riscos al sector de la construcció, per l'ús d'una bastida "que no complia les condicions de seguretat", ha informat Lorenzo Hervas, delegat territorial de Seguretat d'aquesta federació.

El sindicat també ha denunciat que els delegats territorials de Seguretat d'aquesta organització ja havien manifestat "en reiterades ocasions a la coordinació de l'obra la falta de mesures de seguretat en diferents procediments de treball", observats durant les visites al lloc on s'ha produït l'accident, "sense que aquestes consideracions no s'hagin tingut en compte ni per part de la coordinació ni de la direcció de l'obra".

CCOO també ha lamentat que, en general, la falta de seguretat laboral augmenta a mesura que s'incrementa la subcontractació. "Continuem denunciant l'incompliment generalitzat de la legislació de prevenció en el sector de la construcció i de la dificultat afegida per a la seva aplicació per la degradació d'aquest sector, fruit de la utilització generalitzada de la subcontractació", ha explicat el sindicat.

"Denunciem la irresponsabilitat de les grans empreses del sector, que solament busquen un benefici ràpid i un control absolut del mercat, amb l'establiment de la subcontractació en cadena i amb la negativa reiterada a negociar qualsevol tipus d'acord per tal d'abordar aquelles qüestions que provoquen la degradació del sector i que acaben costant la vida de multitud de treballadors", ha afegit CCOO.

Finalment, la Federació de Construcció i Fusta del sindicat ha demanat que es reguli la subcontractació a través de la proposta de llei de CCOO que actualment es troba en debat en el Parlament espanyol, que prohibeix la cadena de subcontractació i estableix un contracte estable de caràcter indefinit per als treballadors del sector.