Alumnes de l'Institut Lluís Vives de Barcelona fent una de les proves (ACN)
Alumnes de l'Institut Lluís Vives de Barcelona fent una de les proves (ACN)
Barcelona

Un text en anglès sobre "ciberbullying" a les proves de competències de 4t d'ESO

Els alumnes s'han examinat de ciència i tecnologia i de llengua estrangera en el segon i últim dia de les proves

RedaccióActualitzat

Els 67.000 estudiants catalans de 4t d'ESO han fet aquest dimecres la segona i última tanda de les proves de competències bàsiques. Per primera vegada s'han examinat de ciència, amb preguntes referides a fenòmens naturals i tecnològics, interpretació de dades i utilització de la metodologia científica. Concretament, els alumnes han hagut de contestar preguntes sobre qüestions com els telèfons mòbils, l'obesitat, els microones i el "fracking" (la tècnica de la fracturació hidràulica per extreure gas i petroli del subsòl).

El segon examen ha estat el de llengua estrangera: anglès, francès o, com a novetat, alemany. També aranès, en el cas dels estudiants de la Vall d'Aran. En el cas de l'anglès, l'examen era sobre dos textos: un de "ciberbullying" i l'altre sobre la setmana lliure de pantalles. Els alumnes també havien de fer una redacció sobre el seu familiar preferit.

Aquest dimarts hi va haver els exàmens de català, castellà i matemàtiques. En català, els alumnes van haver de respondre preguntes, per exemple, d'un fragment de "Tot s'aprofita", de Pere Calders, titulat "Accident de treball". La prova de castellà es va basar en la novel·la "Nada", de Carmen Laforet, i una "contra" de "La Vanguardia" de la psicòloga Deborah Fouts, de l'Institut de Comunicació entre els Humans i els Ximpanzés. I en matemàtiques, els estudiants van haver de resoldre la mitjana de puntuacions en un concurs de balls de saló, calcular l'àrea de la pantalla d'un mòbil o interpretar el gràfic de l'evolució d'ingressos d'una empresa des de l'any 2012 al 2015.

Els centres podran saber els resultats el dia 11 d'abril. Les proves proporcionen informació al govern, a les escoles i al professorat, però no marquen si un alumne supera o no l'etapa.

Anar al contingut