Un passaport literari amb 12 reptes mensuals busca fomentar la lectura a les biblioteques

Un passaport literari amb 12 reptes mensuals busca fomentar la lectura a les biblioteques

Un passaport literari amb 12 reptes mensuals busca fomentar la lectura a les biblioteques

Un dels 'passaports' que es distribuiran a les biblioteques de Barcelona per participar del 'Velocirepte'. Dijous 30 de novembre de 2017. (Horitzontal).

Un dels 'passaports' que es distribuiran a les biblioteques de Barcelona per participar del 'Velocirepte'. Dijous 30 de novembre de 2017. (Horitzontal).

ACN Barcelona.-Biblioteques de Barcelona ha presentat un programa per promocionar la lectura entre els usuaris a través de reptes mensuals durant el 2018. El 'Velocirepte', que està adreçat a totes les edats, pretén fer descobrir autors, temàtiques i editorials a partir de propostes mensuals. Les biblioteques posaran a disposició dels usuaris un passaport que s'haurà de segellar a mesura que els lectors finalitzin les lectures proposades. Entre tots els participants que assoleixin "el repte" se sortejarà un viatge per fer en família a cada categoria. A cada equipament hi haurà un espai expositiu amb propostes lectores dins la temàtica global que se seguirà a tota la xarxa local, com ara la música, l'Àfrica, els monstres, les dones, la poesia, la música, Barcelona, el cinema o la gastronomia.

Segons han explicat, els llibres es poden llegir tant en format paper, en préstec a les biblioteques, com en electrònic a través del portal ebiblio.cat. El 'Velocirepte' comptarà amb un web en el que es penjaran comentaris i ressenyes dels llibres que es proposen. Precisament en aquest bloc els lectors podran escriure-hi per explicar la seva experiència amb els diferents volums. Entre tots els usuaris que compleixin la meitat del repte se'ls donarà un obsequi, mentre que pels que completin els 12 llibres entraran en el sorteig d'un viatge. El programa tindrà tres categories: infantil, juvenil i adults. La iniciativa va néixer fa dos anys a la Biblioteca Sagrada Família com a un joc per a fidelitzar els usuaris. Després de la "bona" acollida que ha tingut, ara s'ha impulsat la segona edició a tota la xarxa de la ciutat.