Un maquinista deixa abandonat un tren ple de passatgers a Sants

El conductor va deixar tirat aquest divendres el comboi que conduïa en arribar a l'estació barcelonina. Els passatgers van estar-se mitja hora esperant que els diguessin alguna cosa. Renfe atribueix l'incident a un error de coordinació.
Un maquinista deixa abandonat un tren ple de passatgers a Sants
Barcelona

Un maquinista deixa abandonat un tren ple de passatgers a Sants

El conductor va deixar tirat aquest divendres el comboi que conduïa en arribar a l'estació barcelonina. Els passatgers van estar-se mitja hora esperant que els diguessin alguna cosa. Renfe atribueix l'incident a un error de coordinació.
Redacció
Imatge d'arxiu d'una estació de Renfe

Imatge d'arxiu d'una estació de Renfe

Els passatgers d'un tren de Renfe entre Móra la Nova i l'Estació de França van quedar oblidats, aquest divendres, en una andana de l'estació de Sants. El seu comboi es va aturar a les 14.39 hores i el maquinista va baixar, va marxar i els va deixar abandonats.

Fins deu minuts després de les tres de la tarda, els passatgers van estar esperant que el tren es poses en marxa i completés les dues parades que els separaven de la seva destinació final. Ningú els va avisar durant més de mitja hora. Finalment, un vigilant els va informar que el tren no es mouria de lloc i que era millor que baixessin.

Un error de coordinació

Renfe ha atribuït l'incident a un error de coordinació. Segons ha informat la companyia en un comunicat, el maquinista va abandonar el tren a Sants sense que es produís "el relleu programat" i el tren va quedar estacionat a la via de l'estació sense cap conductor i sense avís als passatgers.

Renfe ha explicat que, quan el tren va arribar a Sants el maquinista havia de ser rellevat, "però per un error de coordinació no es va produir aquest relleu, per això el tren va finalitzar el seu recorregut a l'estació de Sants".

Tornar els diners

La companyia ha assegurat que "lamenta profundament les molèsties d'aquest error intern" provocades als viatgers, i ha informat que atendrà totes les reclamacions que es presentin i que tornarà els diners de l'import del servei als seus clients.

Renfe ha obert un expedient informatiu als treballadors implicats i s'ha compromès a "analitzar els procediments i processos per evitar que fets com aquest tornin a produir-se".