Un llamp, possible desencadenant de la caiguda del viaducte de Gènova

La infraestructura, inaugurada fa 50 anys, estava força degradada i s'estava reforçant
Un llamp, possible desencadenant de la caiguda del viaducte de Gènova
Gènova

Un llamp, possible desencadenant de la caiguda del viaducte de Gènova

La infraestructura, inaugurada fa 50 anys, estava força degradada i s'estava reforçant
Redacció Actualitzat
Bombers italians treballant en el rescat de les víctimes de l'enfonsament del viaducte de Gènova (EFE)

Bombers italians treballant en el rescat de les víctimes de l'enfonsament del viaducte de Gènova (EFE)

Aquest dimecres continuen les tasques de rescat al viaducte enfonsat aquest dimarts al migdia a Gènova, a Itàlia, unes feines que no s'han aturat durant la nit.

El nombre de víctimes provisional és de 38 morts, però hi ha milers de tones de formigó per remoure i a sota encara podria haver-hi moltes víctimes més. De moment, s'ha aconseguit rescatar una dotzena de persones amb vida.

 

Un llamp, possible causa immediata

Segons alguns testimonis, l'impacte d'un llamp sobre la infraestructura durant la forta tempesta que estava caient en aquell moment hauria estat el desencadenant de la tragèdia.

Dos-cents bombers treballen per rescatar els supervivents i els cossos de les persones que han mort, ja sigui per l'impacte de la caiguda --de gairebé 50 metres-- o perquè els ha caigut a sobre part de l'estructura de ciment armat.

 

També han quedat afectats alguns dels edificis del polígon industrial sobre el qual passava aquest pont, el pont Morandi, que uneix Gènova amb la Riviera i França.

A banda de la recerca de les víctimes, també s'ha desallotjat més de 400 persones que viuen en una desena d'edificis pròxims al viaducte, un desallotjament preventiu per evitar possibles riscos.

Viaducte en remodelació

El viaducte es va inaugurar el 1967, i fa dos anys s'hi havien fet obres de reestructuració. Ara es treballava en el reforç dels fonaments.

Alguns experts recomanaven la substitució del viaducte, amb l'argument que aviat s'hauria gastat més en el manteniment que el que valia fer-ne un de nou.

 

Salvini es queixa de les restriccions pressupostàries

El ministre de l'Interior italià, Matteo Salvini, va aprofitar dimarts mateix les veus que s'havien queixat de la poca inversió en infraestructures per insistir en el seu habitual missatge antieuropeu:

"Ens diuen que no podem gastar diners per culpa dels compromisos europeus, els límits, els dèficits, el PIB, el diferencial... les pròximes mesures econòmiques que prendrem aniran al cor de la seguretat dels italians, el seu dret a la vida, al treball i la salut. Les restriccions, vindràn després, amb tots els respectes."

Per la seva banda, el ministres d'Infraestructures i Transports, Danilo Toninelli, aquest dimecres ha responsabilitzat la concessionària de l'autopista de l'enfonsament. Toninelli ha reclamat la dimissió de la direcció d'Autoestrade per l'Italia i ha anunciat la intenció de retirar-los la concessió de l'autopista.

 

TEMES:
Gènova Infraestructures

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS