Un informe proposa adequar les especialitats d'FP a les sortides laborals de cada zona

El que passa a les aules i el que hi ha fora hauria d'anar de la mà. Aquesta és la principal conclusió d'un estudi de la Fundació Barcelona Formació Professional que aposta per superar l'actual planificació dels estudis d'FP adequant-los a les sortides laborals reals i al tipus d'empreses que hi ha a cada zona. L'informe apunta també la importància que els alumnes puguin accedir a l'última tecnologia i a pràctiques en empreses, i reclama un grau d'especialització i professionalització més elevat.
Un informe proposa adequar les especialitats d'FP a les sortides laborals de cada zona
Barcelona

Un informe proposa adequar les especialitats d'FP a les sortides laborals de cada zona

El que passa a les aules i el que hi ha fora hauria d'anar de la mà. Aquesta és la principal conclusió d'un estudi de la Fundació Barcelona Formació Professional que aposta per superar l'actual planificació dels estudis d'FP adequant-los a les sortides laborals reals i al tipus d'empreses que hi ha a cada zona. L'informe apunta també la importància que els alumnes puguin accedir a l'última tecnologia i a pràctiques en empreses, i reclama un grau d'especialització i professionalització més elevat.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
La planificació clàssica dels estudis de formació professional, dividint-los en Administratiu, Electricitat i Puericultura, no funciona. Cal adequar l'oferta educativa a les possibilitats reals de sortida laboral i adaptar les especialitats en funció de la zona. A les poblacions de la costa, per exemple, tindrà sortida la formació en manteniment i reparació de vaixells, i a les principals zones industrials, els estudis professionals hauran de mirar quins són els sectors prevalents.

Acostar els centres educatius als nuclis empresarials i detectar les tendències d'aquests sectors és una de les recomanacions que es fan en un estudi que ha encarregat la Fundació Barcelona Formació Professional.

El mateix estudi adverteix que els centres d'FP han de poder accedir a les infraestructures i tecnologies d'última generació per ser competitius i fer classes pràctiques a les empreses. En el mateix sentit, els professors han de tenir un alt grau d'especialització i dins de les plantilles docents ha de pujar el percentatge de professionals que imparteixen classe a temps parcial. Ara aquest percentatge, a Catalunya, no arriba al 5%.

També es recomana que s'avaluïn periòdicament els centres educatius per determinar quins responen més bé a les necessitats de qualificació de les empreses.

L'estudi recomana que s'impulsin taules sectorials, com la que ja fa anys que funciona a Terrassa, que siguin les responsables del seguiment dels estudis i una, per a tot Catalunya, per planificar l'oferta de formació professional.

VÍDEOS RELACIONATS