Un informe conclou que els joves catalans consumeixen 4,5 hores de mitjans de comunicació i que la majoria ho fa en castellà

Dues hores de televisió, una de ràdio i una d'internet. Aquest és el perfil del consum de mitjans de comunicació entre els joves de 14 a 25 anys, segons l'informe que ha presentat la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura. L'estudi constata que el consum cultural és molt baix i que, entre els joves, el castellà encara predomina més que entre els adults. Per exemple, un 18% veuen televisió en català, davant d'un 66% que ho fan en castellà. I el mateix passa amb la ràdio, els diaris i els productes culturals com els llibres o les pel·lícules. L'informe també revela que els joves consumeixen tan poca cultura com els adults.
Un informe conclou que els joves catalans consumeixen 4,5 hores de mitjans de comunicació i que la majoria ho fa en castellà
Barcelona

Un informe conclou que els joves catalans consumeixen 4,5 hores de mitjans de comunicació i que la majoria ho fa en castellà

Dues hores de televisió, una de ràdio i una d'internet. Aquest és el perfil del consum de mitjans de comunicació entre els joves de 14 a 25 anys, segons l'informe que ha presentat la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura. L'estudi constata que el consum cultural és molt baix i que, entre els joves, el castellà encara predomina més que entre els adults. Per exemple, un 18% veuen televisió en català, davant d'un 66% que ho fan en castellà. I el mateix passa amb la ràdio, els diaris i els productes culturals com els llibres o les pel·lícules. L'informe també revela que els joves consumeixen tan poca cultura com els adults.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

El consum mediàtic no té edat i és molt elevat. Tant joves com adults troben més de quatre hores i mitja al dia per entregar-se a l'oferta dels mitjans de comunicació. A escala anual, 70 dies a l'any estan destinats als mitjans, segons conclou l'informe de la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura

Però, segons aquest estudi, les diferències generacionals sí que s'aprecien quan s'analitza la dieta mediàtica. Els joves dediquen 40 minuts menys diaris que els adults als mitjans tradicionals: veuen menys la televisió, escolten menys ràdio i dediquen cinc minuts menys a llegir premsa. Un temps que guanyen per connectar-se a internet.

També es constata que els nois inverteixen gairebé mitja hora diària més als mitjans que les noies. També hi ha diferència, segons el sexe, pel que fa als mitjans consumits. Mentre que el consum de ràdio, internet i diaris és més masculí, el de revistes i televisió és més important entre les noies.

Pel que fa a la dieta cultural, joves i adults comparteixen un consum realment baix. El ritme és d'un llibre cada quatre mesos, una exposició anual i un espectacle cada dos anys.

Si es compara joves i adults, el primer col·lectiu va el doble de vegades al cine i a concerts. En canvi, el segon llegeix més i és més assidu a les exposicions.

El castellà, la llengua predominant

Tant en l'apartat cultural com el mediàtic, la llengua majoritària és el castellà. Diaris, revistes, internet, ràdio, televisió, llibres, concerts, videojocs o pel·lícules es consumeixen principalment en castellà, que és també la llengua dels missatges de mòbil. El català només predomina en el capítol de les exposicions a les Balears i a Catalunya.

Concretament, l'estudi diu que un 18% dels catalans de 14 a 25 anys veuen televisió en català, davant d'un 66% que ho fan en castellà. I el mateix passa amb la ràdio, els diaris i els productes culturals com els llibres o les pel·lícules. Salvador Cardús, el president de la Fundació que ha elaborat l'informe, diu que això respon, en part, al fet que hi ha poca oferta en català.

Una dada que cal tenir en compte és que hi ha centenars de milers de persones que no tenen cap mena de consum cultural. En aquest sector de gent al marge de l'oferta, proporcionalment hi ha més adults que joves.

Es tracta d'un avanç del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura que a partir del novembre presentarà periòdicament les dades d'audiència més completes dels territoris de parla catalana.

VÍDEOS RELACIONATS

ÀUDIOS RELACIONATS