Un grup d'empresaris catalans opten al control de l'aerolínia Spanair per només un euro

La segona aerolínia espanyola per volum de passatgers, Spanair, podria haver trobat, finalment, un comprador. El Consorci de Turisme de Barcelona i el grup de capital risc Catalana d'Iniciatives han firmat un principi d'acord per comprar un 25% de la companyia amb la voluntat, després, d'aconseguir-ne el 80%. Tot plegat per només un euro, però amb el compromís de fer-se càrrec de tot el deute de la companyia, que al setembre era de 360 milions d'euros. Entre els inversors hi ha la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona. Segons ha pogut confirmar TV3, la Cambra de Comerç de Mallorca també participarà en aquesta compra.
Un grup d'empresaris catalans opten al control de l'aerolínia Spanair per només un euro
Barcelona

Un grup d'empresaris catalans opten al control de l'aerolínia Spanair per només un euro

La segona aerolínia espanyola per volum de passatgers, Spanair, podria haver trobat, finalment, un comprador. El Consorci de Turisme de Barcelona i el grup de capital risc Catalana d'Iniciatives han firmat un principi d'acord per comprar un 25% de la companyia amb la voluntat, després, d'aconseguir-ne el 80%. Tot plegat per només un euro, però amb el compromís de fer-se càrrec de tot el deute de la companyia, que al setembre era de 360 milions d'euros. Entre els inversors hi ha la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona. Segons ha pogut confirmar TV3, la Cambra de Comerç de Mallorca també participarà en aquesta compra.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
La Cambra de Comerç de Mallorca participarà en la compra de Spanair amb l'adquisició d'un 15% del capital. La continuïtat de l'aerolínia és ara, més que mai, estratègica per mantenir les illes connectades, després del tancament de les altres dues companyies que hi operaven, Futura i LT.

Els altres protagonistes de l'operació serien Turisme de Barcelona i el grup de capital risc Catalana d'Iniciatives, una societat en què hi participen quinze empreses i també, de forma minoritària, l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat. Aquestes es farien amb un altre 25% del capital, la resta quedaria en mans d'altres inversors privats catalans.

Les línies aèries escandinaves, que controlen actualment el 100% de Spanair, en mantindrien el 20% i, per tant, continuaran sent el nucli de l'accionariat i actuant com a soci industrial per ajudar a l'aplicació del pla estratègic de l'aerolínia, que travessa greus problemes econòmics. A més, assumiria la gestió amb un nou plantejament, el de convertir l'aeroport del Prat en el centre d'operacions de la companyia i liderar la seva transformació en un "hub" de vols intercontinentals.

L'acord, que es preveu tancar abans del 31 de gener, ja ha rebut el suport de la patronal catalana.

ÀUDIOS RELACIONATS