ANÀLISI

Un gran acord

El periodista esportiu de TV3 Lluís Canut comenta per al 3cat24 la decisió del Barça d'incorporar la Fundació Qatar com a patrocinador de la samarreta de l'equip.

Enllaç a altres textos de l'autor

Lluís Canut

Director i presentador del programa "Efectivament" d'Esport3

Actualitzat
Evarist Murtra, l'ideòleg de la decisió estratègica perquè el Barça exhibís a la samarreta una imatge solidària com la de l'Unicef, compara la situació actual que ha portat el club a signar per primera vegada un acord de patrocini per a la samarreta del primer equip amb la que viuen moltes famílies en què els néts es veuen obligats a vendre's la casa de l'avi. Com Murtra, la majoria de barcelonistes s'estimarien més no veure's forçats a prendre una decisió com aquesta, però al mateix temps s'han de sentir satisfets que arribats a una situació com l'actual, en què l'actual projecte econòmic no és sostenible -per l'augment desproporcionat dels contractes dels futbolistes, que superen amb escreix els paràmetres recomanables- s'hagi aconseguit una nova font de finançament que converteix el Barça en el club de futbol amb el millor contracte de patrocini de tot el món i que a més es continuï mantenint l'esperit solidari del club.

En els temps que corren, haver aconseguit un acord de col·laboració amb la Fundació Qatar que li reportarà al club 180 milions d'euros per als sis anys vinents i al mateix temps permetrà mantenir l'aliança amb l'Unicef és indiscutiblement tot un èxit. No hi ha dubte que, perquè el Barça pugui lluitar en igualtat de condicions amb la resta dels grans equips europeus -la majoria dels quals són societats anònimes- sense perdre l'esperit de continuar sent considerat "més que un club", es feia necessari arribar a un acord imaginatiu com aquest, en què els petrodòlars de Qatar, a través d'una fundació solidària, aposten per dues marques tan reconegudes mundialment com les del Barça i Unicef. Per això únicament cal aplaudir la idea.

Enhorabona!
Anar al contingut