Un estudi indica que Barajas, amb el 22% de les operacions, rep el 60% d'inversió i reclama l'autogestió aeroportuària

Espanya és l'únic gran estat membre de la Unió Europea amb un model d'aeroports totalment controlat des del govern central. La majoria de països han apostat perquè cada aeroport s'autogestioni i així augmentar-ne la competitivitat i l'eficàcia. Un informe econòmic presentat avui apunta que, si es continua amb aquest model, Barcelona es convertirà en una simple base per a les companyies de baix cost.
Un estudi indica que Barajas, amb el 22% de les operacions, rep el 60% d'inversió i reclama l'autogestió aeroportuària
Barcelona

Un estudi indica que Barajas, amb el 22% de les operacions, rep el 60% d'inversió i reclama l'autogestió aeroportuària

Espanya és l'únic gran estat membre de la Unió Europea amb un model d'aeroports totalment controlat des del govern central. La majoria de països han apostat perquè cada aeroport s'autogestioni i així augmentar-ne la competitivitat i l'eficàcia. Un informe econòmic presentat avui apunta que, si es continua amb aquest model, Barcelona es convertirà en una simple base per a les companyies de baix cost.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
L'aeroport del Prat està situat en l'última posició del rànquing europeu de destinacions internacionals. Aquest estudi denuncia que per culpa del model de gestió aeroportuària a Espanya, capitals com la catalana estan perdent capacitat de creixement econòmic. Un augment del 10% en els vols intercontinentals fa créixer en un 4% la implantació de multinacionals en una ciutat.

Si comparem el trànsit de vols de l'aeroport del Prat amb el que AENA hi ha invertit, més o menys va en consonància. En canvi, pel que fa a Barajas, tot i que només s'hi vola un 8% més, acumula gairebé el 60% de la inversió aeroportuària de l'Estat. L'estudi aposta per un model de gestió individualitzada, com a la majoria d'aeroports europeus, on cadascú paga les inversions amb els beneficis que té i així s'afavoreix la competència i l'eficàcia.

ÀUDIOS RELACIONATS