Un estudi conclou que reduir la velocitat a 30 km/h a la ciutat evitaria el 85% dels accidents

L'atropellament és la segona causa de mort a la ciutat de Barcelona. La velocitat és un factor clau i segons un estudi presentat per l'Ajuntament, que ha fet juntament amb el RACC i Applus-Idiada, si es reduís de 50 a 30 km/h es podria disminuir la probabilitat d'atropellament així com el nombre de morts per accident de trànsit urbà. I és que a 30 km/h, s'ha pogut evitar la col·lisió en un 85% dels casos estudiats. L'estudi reforça el pla pilot que s'aplicarà al districte de Sant Martí i a l'Eixample, on en alguns carrers es reduirà la velocitat màxima permesa a 30 km/h.
Un estudi conclou que reduir la velocitat a 30 km/h a la ciutat evitaria el 85% dels accidents
VIII Enquesta de Mobilitat i Seguretat Viària

Un estudi conclou que reduir la velocitat a 30 km/h a la ciutat evitaria el 85% dels accidents

L'atropellament és la segona causa de mort a la ciutat de Barcelona. La velocitat és un factor clau i segons un estudi presentat per l'Ajuntament, que ha fet juntament amb el RACC i Applus-Idiada, si es reduís de 50 a 30 km/h es podria disminuir la probabilitat d'atropellament així com el nombre de morts per accident de trànsit urbà. I és que a 30 km/h, s'ha pogut evitar la col·lisió en un 85% dels casos estudiats. L'estudi reforça el pla pilot que s'aplicarà al districte de Sant Martí i a l'Eixample, on en alguns carrers es reduirà la velocitat màxima permesa a 30 km/h.
L'any passat a Barcelona hi va haver més d'11.000 accidents de trànsit, i un 16% d'aquests accidents van ser atropellaments a vianants. L'atropellament és la segona causa de mort a Barcelona, sobretot amb persones més vulnerables com és la gent gran o les criatures. I el lloc on més n'hi ha és a les cruïlles i als passos de vianants. L'Ajuntament de Barcelona ha fet un estudi amb el RACC i Applus-Idiada, que demostra que reduir la velocitat de 50 a 30 km/h també redueix molt la probabilitat d'atropellament. I és que a 30 km/h, el conductor del vehicle ha pogut frenar i evitar la col·lisió en un 85% dels casos estudiats. L'Ajuntament de Barcelona estudia la possibilitat de fer "vies 30", és a dir, carrers on només es podrà circular a 30 km/h. A començaments d'any es faran proves pilot al districte de Sant Martí i a l'Eixample. Precisament, en l'estudi que s'ha presentat es demostra amb simulacres virtuals que a més de 50 km/h les lesions causades a les persones són de greus a molt greus. Amb tot, el 81% dels conductors catalans reconeix no respectar les velocitats de circulació a l'interior de les ciutats, cosa que equival a 1.573.000 conductors, segons els resultats de la VIII Enquesta de Mobilitat i Seguretat Viària en zones urbanes.