Un conflicte empresarial fa augmentar les visites als webs dels diaris

Un conflicte entre els diaris francesos i l'empresa que té la part més gran en la distribució de premsa a la capital de França, va fer que ahir no hi hagués diaris als quioscs. En conseqüència, les visites als llocs d'Internet dels periòdics van pujar espectacularment. "Le Figaro" va tenir un 40% més de visites i "Le Monde" un 16%.
Un conflicte empresarial fa augmentar les visites als webs dels diaris
França

Un conflicte empresarial fa augmentar les visites als webs dels diaris

Un conflicte entre els diaris francesos i l'empresa que té la part més gran en la distribució de premsa a la capital de França, va fer que ahir no hi hagués diaris als quioscs. En conseqüència, les visites als llocs d'Internet dels periòdics van pujar espectacularment. "Le Figaro" va tenir un 40% més de visites i "Le Monde" un 16%.
Els llocs a Internet dels diaris francesos, que dimecres no van ser editats en paper a causa del conflicte que mantenen amb el grup de distribució Nouvelle Messagérie de la Presse Parisiènne (NMPP), han registrat un augment significatiu de visites. El grup NMPP, que té pràcticament el monopoli de la distribució de diaris a París, no vol distribuïr el diari "Le Parisien" i el va retirar del seu circuit dimecres. Els altres diaris, per solidaritat, no van entregar el material a NMPP i els diaris no es van portar als quioscs. El web de "Libération" va registrar un increment del 16% en les seves visites, que ahir van arribar a les 98.450, davant les 85.000 del dia anterior, i va comptabilitzar 190.000 pàgines vistes, 50.000 més que la vigília. No obstant això, el redactor en cap de l'edició electrònica del diari, Johan Hufnagel, ha assenyalat que aquest increment és relatiu i ha precisat que esperava un augment més gran de les visites. Per la seva banda, "L'Humanité" va ser dimecres un 20,6% més consultat que dimarts, amb 13.800 visites i 170.000 pàgines vistes, un 89% de les quals estaven relacionades amb l'edició del dia. Pel director de comunicació del diari, Alain Nicolas, aquest augment és significatiu. El lloc de "Le Figaro", l'edició diària del qual i el suplement econòmic van poder ser consultats íntegrament, va registrar una activitat un 40% més alta, amb 60.000 visites. L'edició electrònica de "Le Monde" va viure també una de les jornades més actives des del seu llançament el 1995, amb 151.951 visites, davant la mitjana diària de 130.000.