Un centenar d'afectats per la crisi d'Air Madrid protesten a Madrid perquè es compleixin els seus drets

Un centenar d'afectats, la majoria membres de les associacions de consumidors, immigrants i sindicats, s'han manifestat davant el Ministeri de Sanitat i Consum per reivindicar els drets dels afectats per la suspensió de les operacions d'Air Madrid i per exigir que els rebin les autoritats competents.<br><br>
Un centenar d'afectats per la crisi d'Air Madrid protesten a Madrid perquè es compleixin els seus drets
Madrid

Un centenar d'afectats per la crisi d'Air Madrid protesten a Madrid perquè es compleixin els seus drets

Un centenar d'afectats, la majoria membres de les associacions de consumidors, immigrants i sindicats, s'han manifestat davant el Ministeri de Sanitat i Consum per reivindicar els drets dels afectats per la suspensió de les operacions d'Air Madrid i per exigir que els rebin les autoritats competents.

El president d'Ausbanc, Luis Pineda, ha demanat la dimissió de la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, per la "mala gestió" en la crisi d'Air Madrid i la de la ministra de Sanitat i Consum, Elena Salgado, per l'"actitud passiva que ha adoptat davant tot el perjudici causat a milers de consumidors".

En aquest sentit, ha assegurat que la societat està "plorant i suplicant la seva dimissió" per la seva "incompetència radical" davant una "vulgar crisi empresarial com aquesta".

Així mateix, ha criticat la compareixença de la ministra de Foment al Congrés en la qual Álvarez ha assegurat haver actuat amb celeritat. "El que hauria d'haver fet és actuar amb legalitat i no amb incompetència", ha assenyalat Pineda davant els mitjans. En aquest sentit, ha afirmat que el que fa falta davant aquest tipus de crisis és "tenir una mica d'experiència, intel·ligència, capacitat i dedicació".

Els convocants de la manifestació han firmat un manifest en què exigeixen al govern que "assumeixi la seva responsabilitat" i abordi "amb urgència" la gestió integral de la crisi que ha suposat un "drama humà" per a desenes de milers de persones, tant viatgers com treballadors. Així mateix, han sol·licitat informació "immediata, clara, real i concisa" per als afectats.

D'altra banda, les associacions han mostrat la seva confiança en l'oferta dels pilots i la resta del personal de l'aerolínia, de poder volar amb les aeronaus de la mateixa empresa, per transportar les persones a les seves destinacions.

Per últim, han recomanat als consumidors canalitzar les reclamacions a través de les associacions de consumidors i han mostrat la seva disponibilitat per treballar plegats per resoldre les conseqüències de la crisi.